Saturday 20 April 2024| ۰۰: ۱۹ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
در پایان رقابت‌های این روز، تکلیف 21% آرای ایالتی دموکرات‌ها و 25% رأی‌های ایالتی جمهوری‌خواهان مشخص می‌شود و هرکس که عملکرد بهتری داشته باشد، احتمالا نهایتا کسی خواهد بود که نام او در گردهم‌آیی بزرگ کمیته ملی احزاب، به عنوان نامزد نهایی هر حزب اعلام خواهد شد.
دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون پیشتاز انتخابات درون حزبی‌ سه‌شنبه بزرگ هستند که به صورت همزمان در چندین ایالت برگزار شد.

به گزارش  آستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیزده ایالت و یک منطقه روز سه‌شنبه شاهد انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بودند تا این روز به واسطه اثرگذاری زیادی که بر روند کارزار انتخاباتی نامزدها دارد، «سه شنبه بزرگ» نام بگیرد.

بر اساس نتایج این رقابت‌ها، در حزب جمهوری خواه «دونالد ترامپ» میلیاردر جنجالی پیشتاز است و در سوی دیگر میدان «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق توانسته از دیگر نامزد دموکرات‌ها، «برنی سندرز» سوسیال دموکرات، پیش افتد.

روز سه‌شنبه انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در آلاباما، مجمع الجزایر ساموآ آمریکا، آرکانزاس، کلرادو، جورجیا، ماساچوست، مینیسوتا، اکلاهما، تنسی، تگزاس، ورمونت و ویرجینیا برگزار شد. به غیر از ساموآ، جمهوری‌خواهان هم در همین مناطق به علاوه آلاسکا و ویومینگ انتخابات برگزار کردند.

در پایان رقابت‌های این روز، تکلیف 21% آرای ایالتی دموکرات‌ها و 25% رأی‌های ایالتی جمهوری‌خواهان مشخص می‌شود و هرکس که عملکرد بهتری داشته باشد، احتمالا نهایتا کسی خواهد بود که نام او در گردهم‌آیی بزرگ کمیته ملی احزاب، به عنوان نامزد نهایی هر حزب اعلام خواهد شد.

مهمترین اخبار مربوط به انتخابات روز سه‌شنبه:

08:45 شبکه اسکای نیوز اعلام کرد دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه در ایالت ورمونت به پیروزی رسید. با این موفقیت وی تا کنون در 7 ایالت به پیروزی رسیده است.

08:36 هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا که امیدوار است بتواند به نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برسد، پس از پیروزی در شش ایالت اعلام کرد برای یکپارچگی آمریکا تلاش خواهد کرد. 

08:18 با پیروزی برنی سندرز در مینه سوتا، وی در چهارمین ایالت نیز پس از ورمونت، اکلاهاما و کلرادو موفق شد به پیروزی برسد.

08:08 خبرگزاری فرانسه گزارش داد دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون موفق شدند موقعیت خود را در انتخابات "سه شنبه بزرگ" برای دست یابی به نامزدی احزابشان تقویت کنند؛ بطوری که کلینتون، نامزد دموکرات تا کنون موفق شده است در شش ایالت و ترامپ، نامزد جمهوری خواه در 5 ایالت به پیروزی رسیده است. 



07:54  ترامپ در ایالت جرجیا نیز پیروز شد. تد کروز نیز در دو ایالت‌ تگزاس و اوکلاهاما برنده شد و روبیو هم در ایالت مینه سوتا حائز اکثریت آرا شده است. (سی ان ان)

07:46 سندرز در ایالت کلرادو پیروز شد. (ان بی سی نیوز)

07:25 کلینتون در رقابت ایالتی ماساچوست پیروز اعلام شد. (فاکس نیوز)

06:42 ترامپ در ایالت آرکانزاس هم پیروز شد. البته نمایندگان این ایالت به صورت مساوی میان تمامی نامزد‌های جمهوری‌خواه تقسیم می‌شود.

05:45 کلینتون در ایالت تگزاس موفق شد سندرز را شکست دهد. (ان بی سی)

05:15 ترامپ بعد از رقابتی نزدیک در ویرجینیا، نهایتا در این ایالت هم به عنوان پیروز معرفی شد. - سی‌بی‌اس

05:10 کلینتون در ایالت «آرکانزاس» هم پیروز شد تا فاصله‌اش با سندرز را بیش از پیش افزایش دهد. - سی‌ان‌ان

05:00 در ایالت اثرگذار تگزاس، فعلا کلینتون پیشتاز است و دستکم 18 رأی ایالتی را برای خود قطعی کرده است. بین جمهوری‌خواهان هم تد کروز که سناتور این ایالت در کنگره است، با 37% پیشتاز است و بعد از وی ترامپ با 28% آرا دوم است. این ایالت برای دموکرات‌ها 251 رأی ایالتی و برای جمهوری‌خواهان 155 رأی دارد. - آسوشیتدپرس

04:30 کلینتون در دو ایالت دیگر یعنی تنسی و آلاباما هم پیروز اعلام شد. این دو ایالت برای دموکرات‌ها 135 رأی مردمی دارند. رقابت در ماساچوست بسیار نزدیک است و هنوز برنده آن اعلام نشده است. - ام‌اس‌ان‌بی‌سی

04:30 ترامپ در سه ایالت ماساچوست، تنسی و آلاباما هم پیروز شد. این سه ایالت جمعا برای جمهوری‌خواهان 150 رأی ایالتی دارند که بر اساس نسبت آرای مردمی بین نامزدها تقسیم می‌شوند. - ان‌بی‌سی

04:10 کلینتون تا اینجای رقابت روز سه‌شنبه دستکم 108 رأی ایالتی به دست آورده و سندرز 58 رأی. - آسوشیتدپرس

03:40 رقابت جمهوری‌خواهان در ورمونت و ویرجینیا بسیار نزدیک اعلام شده و به همین جهت هنوز برآوردی از برنده نهایی این دو ایالت اعلام نشده است.

03:30 در میان جمهوری‌خواهان، ترامپ توانسته در ایالت جورجیا به پیروزی برسد. جورجیا برای جمهوری‌خواهان 76 رأی ایالتی دارد. - آسوشیتدپرس

03:30 بر اساس نتایج و برآوردهای اولیه، کلینتون در دو ایالت ویرجینیا و جورجیا پیروز شده است. سندرز هم در ایالت ورمونت، یعنی ایالتی که به نمایندگی از آن در سنا حضور دارد، کلینتون را شکست داده است. ویرجینیا، جورجیا و ورمونت به ترتیب 109، 117 و 26 رأی ایالتی برای دموکرات‌ها دارند، که این آرای ایالتی به نسبت تعداد رأی‌های مردمی بین کلینتون و سندرز تقسیم می‌شوند. - سی‌ان‌ان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین