Tuesday 23 April 2024| ۱۴: ۳۵ - سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
20 نماینده مجلس نهم که وضعیت‌های متفاوتی در دوره مجلس دهم خواهند داشت، مهمترین اتفاق امسال را بیان کردند. برخی از آنها پاسخ‌های جالبی داده‌اند؛ مثلا اینکه مهمترین اتفاق، ترویج اشرافی‌گری بود!
در حالی روزهای پایانی سال 94 نفس‌های آخر را می‌کشد که کشور در 12 ماه گذشته اتفاقات مهمی همچون به سرانجام رسیدن برجام و برگزاری باشکوه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را پشت سر گذاشته است.

به گزارش «آستان»، اين كه مهمترین اتفاق سال 94 در کشور چه بوده، محور پرسش از 20 نماينده مجلس نهم است که آن‌ها را می‌توان به چهار گروه تقسیم کرد.

برخی از این نمایندگان جز راه‌یافتگان و برخی دیگر جزو بازماندگان مجلس دهم هستند؛ برخی نیز در انتخابات ثبت‌نام نکردند و برخی دیگر ردصلاحیت شدند.

حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان و منتخب مجلس دهم: برگزاری انتخابات باشکوه مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و پذیرش حقانیت جمهوری اسلامی در مذاکرات و در نهایت به سرانجام رسیدن برجام.

محمدجواد کولیوند نماینده کرج و منتخب مجلس دهم: به سرانجام رسیدن برجام.

محمد مهدی زاهدی نماینده کرمان و منتخب مجلس دهم: تصویب برجام و برگزاری انتخابات مجالس خبرگان و شورای اسلامی.

مصطفی افضلی‌فرد نماینده اردبیل و بازمانده از مجلس دهم: برگزای دهمین دوره انتخابات مجلس و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری.

بهرام بیرانوند نماینده بروجرد و بازمانده از مجلس دهم: دولت به هدفش در توافق هسته ای رسید اما مردم مطلقا هیچ نفعی از نتایج آن نبردند.

حجت‌الاسلام وحید احمدی نماینده کنگاور و بازمانده از مجلس دهم: به سرانجام رسیدن برجام آن هم در شرایطی که 12 سال کشمکش بین ایران و قدرت ها در موضوع پرونده هسته ای وجود داشت.

غلامرضا کاتب نماینده گرمسار و راه‌یافته به مجلس دهم: برگزاری انتخابات مجالس خبرگان و شورای اسلامی.

حجت خدایی سوری نماینده سلسله و دلفان و بازمانده از مجلس دهم: تصویب و اجرای برجام و برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی.

رسول خضری نماینده پیرانشهر و راه یافته به مجلس دهم: اجرای برجام و برگزاری انتخابات 7 اسفند.

سیدباقر حسینی نماینده زابل و بازمانده از مجلس دهم: نهایی شدن برجام علی رغم تمامی اشکالات.

هادی حسینی نماینده قائمشهر و بازمانده از مجلس دهم: برگزاری انتخابات.

سیدحسین دهدشتی نماینده آبادان و بازمانده از مجلس دهم: تصویب برجام در مجلس که با وجود نگرانی‌ها و ملاحظات مجلس نشان داد با دولت همراه است و مجلس دهم نیز باید برای رفع نگرانی‌ها نظارت کامل بر نحوه اجرای آن داشته باشد.

علی کائیدی نماینده پل دختر و بازمانده از مجلس دهم: تصویب برجام در مجلس و تائید آن از سوی مقام معظم رهبری.

ایرج ندیمی نماینده لاهیجان و بازمانده از مجلس دهم: گشایش‌های اقتصادی بعد از اجرای برجام همچون برداشته شدن سوئیفت.

موسی‌الرضا ثروتی نماینده بیرجند و بازمانده از مجلس دهم: تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای در مجلس.

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان و راه‌یافته به مجلس دهم: برگزاری انتخابات از آن جهت که برنامه‌ریزی‌های زیادی برای تشکیل مجلس مدیریت شده صورت گرفت اما در نهایت مردم افرادی را انتخاب کردند که علی‌رغم وابستگی به جناح‌های سیاسی دغدغه آن‌ها پیشرفت کشور و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

موسی غضنفرآبادی نماینده بم و بازمانده از مجلس دهم: برگزاری انتخابات 7 اسفند.

کمال‌الدین پیرموذن نماینده اردبیل و رد صلاحیت شده: اجرای برجام.

حمیدرضا طباطبایی نماینده نائین و ثبت‌نام نکرده: تصویب برجام در مجلس

حسن کامران نماینده اصفهان و بازمانده از مجلس دهم: ترویج اشرافی‌گری.

به گزارش آستان، بر اساس گفت‌وگوهاي انجام شده با اين نمايندگان به عنوان بخشي از اهالي بهارستان نهم، به نظر مي‌رسد كه مهمترین اتفاق سالِ دولت، ملت، همدلی و همزبانی پایان مناقشه هسته‌ای بعد از 12 سال و اجرای برجام و حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای بوده است.

منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین