Tuesday 19 March 2024| ۰۶: ۱۵ - سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کد خبر: ۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۱
صرفه جویی در مصرف انرژی به خصوص برق و آب را باید با شروع سال نو به شکل یک فرهنگ نهادینه کرد.تعطیلات و سفر فرصت خوبی است تا والدین بتوانند در خصوص صرفه جویی و الگوی درست مصرف کردن با فرزندان خود به گفتگو بپردازند.
اصول نهادینه کردن صرفه جویی در سال 95

به گزارش آستان،بررسی ها حاکی از آن است در سال نو و شروع تعطیلات بیش از 20 درصد مصرف انرژی برق افزایش پیدا می کند و برخی افراد به دلیل دل مشغولی هایی که دارند توجه شان نسبت به خاموشی لامپ ها کمتر می شود.در حالیکه باید آگاه باشند که با خاموش کردن لامپ های اضافه در روزهای پایانی سال در هر ساعت 440 گیگاوات صرفه جویی کرده اند.عایق بندی  و مجهز کردن پنجره های ساختمان به درزگیر برای سال جدید راهکار اصولی است که بیش از 45 درصد مصرف انرژی برق را کاهش می دهد. همچنین چک کردن لوله های آب ساختمان از راهکارهایی است که به کاهش مصرف آب کمک می کند و مانع از هدر رفت این انرژی حیاتی می شود.اگر لوله های آب ساختمان نشتی داشته باشد روزانه 75 لیتر آب را هدر می دهد و همین مسئله باعث افزایش مصرف آب می شود.توصیه می شود قبل از سفر حتما این مسئله را مورد بررسی قرار دهید.

سال نو بهترین زمان مناسبی است برای آماده سازی ذهن کودکان و نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی،کودکان از درون خانواده صرفه جویی را می آموزند و نوروز زمینه ای را فراهم می آورد تا کودکان این آداب مهم زندگی را بیاموزند.
یکی دیگر از اصول صرفه جویی این است که در سفر مدیر خانواده هزینه ها را کنترل کند.زیرا در سال نو و تعطیلات برای کاهش هزینه ها باید اصول منطقی را در پیش گرفت.فرزندان برای خرید در سفر در تعطیلات  زمانی که بازار و مراکز خرید می روند باید نسبت به منابع مالی مدیر خانواده آگاه باشند تا بتوانند مسائل اقتصادی را به خوبی ساماندهی کنند.خانواده به عنوان نهادی که تولید کننده چند نسل با سرمایه به شمار می رود و می تواند نسل جدید را برای صرفه جویی بهتر آماده کند نقش مهمی در اقتصاد جامعه و پرورش افرادی دارد که صرفه جویی را آموخته اند.

به منظور حفظ اقتصاد خانواده باید صرفه جویی در درون خانواده نهادینه شود و در سال نو با ورود به فصل بهار باید شروع شود.خانواده به عنوان یک واحد اقتصادی به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی از واحد تولیدی به واحد مصرف تبدیل شده است از این رو باید دوباره برای رشد اقتصادی خانواده تولید را آغاز کند و بهترین فرصت همین سال نو و نوروز است.
اساس خانواده های امروزی بر پایه مدرن گرایی شکل گرفته است و خانواده ها تحت عنوان خانواده مدرن شناخته می شوند از این رو باید کالاهایی به خانواده معرفی شود تا توان اقتصادی با آسیب رو به رو نشده و بتوانند اصول درست صرفه جویی را در خانواده برای سال نو فرهنگ سازی کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین