Wednesday 24 April 2024| ۰۵: ۲۷ - چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۹
وزیر تعاون؛کار و رفاه اجتماعی :
زنجیره ای کردن فعالیت های تولیدی به بازارهای جهانی که متکی به صادرات است نیز سیاست دیگری است که از سوی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اتخاذ شده است.
ایجاد 120 هزار شغل در حوزه گردشگری در سال 95/زنجیره ای کردن فعالیت های تولیدی به بازارهای جهانی

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از طرح پایلوت های اجرا شده در 7 استان و تصمیم گیری های اتخاذ شده در شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت:در شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور منابع مالی برای اشتغالزایی معین شد و در این خصوص تصمیم گیری هایی صورت گرفت.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار آستان در خصوص برنامه های اشتغالزایی در سال 95 گفت:برنامه های مربوط به اشتغالزایی در سال 95 را از دو مسیر باید دنبال کرد.نخستین مسیر بحث رفع موانع تولید است.همچنین بحث تصمیمات سیاست پولی و مالی مناسب نیز اتخاذ شده است.به عنوان مثال برای حفظ شغل موجود و استفاده از ظرفیت هایی که در کارخانه ها وجود دارد باید تصمیمات جدیدی گرفته شود تا شاهد رشد در اشتغالزایی و تولید باشیم.

وی با اشاره به تسهیلات مالی در نظر گرفته شده افزود:در بخش های مختلف تسهیلات مالی در نظر گرفته شده و وام های مناسبی نیز به برخی افراد تعلق می گیرد.برخی از این کارگاه ها نیز شناسایی شده و در حال تقسیم بندی است.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سیاست های دیگر که در سال 95 در نظر گرفته شده است بیان کرد:سیاست دوم که در راستای بهبود وضعیت موجود در جامعه در نظر گرفته شده است افزایش قدرت خرید مردم است.امید است بتوانیم با ارائه کارت هایی که در نظر گرفته ایم سیاست های تشویقی را دنبال کنیم و از این طریق قدرت خرید و فروش و مصرف مردم را بالا ببریم.

ربیعی تاکید کرد:زنجیره ای کردن فعالیت های تولیدی به بازارهای جهانی که متکی به صادرات است نیز سیاست دیگری است که اتخاذ شده و مهم تر از آن در دورانی است که رشد نیز اتفاق بیفتد.با توجه به اینکه برای رشد در زمینه اقتصادی و شغلی نیاز به سرمایه های کلان است با مداخله در بخش سطح محلی و استانی در 7 استان پایلوت برخی طرح ها اجرا شده و در شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور از نظر منابع مالی تصمیم گیری های شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اشتغالزایی در حوزه گردشگری افزود:در حوزه گردشگری حدودا 120 هزار شغل ایجاد شده است همچنین در حوزه بهینه سازی و محیط زیست نیز همین تعداد اشتغالزایی داشته ایم.در بخش کشاورزی هم مطالعاتی صورت گرفته و امید است در این بخش نیز با افزایش اشتغال رو به رو باشیم.

ربیعی در ادامه به بحث امنیت شغلی اشاره کرد و تاکید داشت:امیدواریم بتوانیم امنیت شغلی را ضمانت کنیم و با برنامه های فراگیر و رسمی کردن مشاغل غیر رسمی برنامه های جدی را دنبال کنیم.تلاش می کنیم تا بتوانیم رشد 5 درصدی را تجربه کنیم و در خصوص وعده هایی که درباره ایجاد شغل عنوان کرده ایم طرح های را عملی و به اجرا درآوریم.

منبع:آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین