Friday 29 March 2024| ۰۴: ۴۸ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
حضرت علي اکبر (ع) فرزند بزرگ امام حسين در يازدهم شعبان سال 33 هجري قمري در مدينه ديده به جهان گشود. وي در مکتب انسان ساز پدر شيوه هاي صحيح دفاع از مکتب و اطاعت از امامت و حمايت از آرمان هاي مقدس آن را آموخت.

به گزارش آستان ، تربيت شايسته امام حسين (ع) سبب شد که علي اکبر به بهترين صفات کمال آراسته شود. وي جواني خوش چهره، زيبا، خوش زبان و دلير بود و از جهت سيرت و خلق و خوي و شباهت رخسار، شبيه ترين مردم به پيامبر اكرم(ص) بود و شجاعت و رزمندگي را از جدش علي ابن ابي طالب (ع) به ارث برده و جامع كمالات، محامد و محاسن بود.

رابطه سرشار از ادب و احترام علي اکبر (ع) به پدر و علاقه و محبت پدر به فرزند، در همه مراحل زندگي اين دو الگوي فضيلت وجود داشت و نهايت و اوج آن، در صحنه عاشورا ديده مي شود . او در روز عاشورا اولين نفر از بني هاشم بود که پس از مبارزه جانانه جام شهادت را سر کشيد. در زيارت شهداي معروفه نيز آمده است :
السَّلامُ عليكَ يا اوّل قتيل مِن نَسل خَيْر سليل

حضرت علي اکبر عليه السلام دوران جواني و زندگاني کوتاه خود را در متن حوادثي سپري نمود که هر يک از آن حوادث به نوبه خود در تاريخ اسلام، ماندگار شدند. مقبره حضرت علي اكبر عليه السلام در كربلاي معلي پايين پاي اباعبدالله الحسين عليه السلام است و در سلام زيارت عاشورا منظور از "علي علي ابن الحسين"، آقا علي اكبر (ع) مي باشد.
در ميهن عزيزمان روز میلاد حضرت علي اکبر عليه السلام به روز جوان نامگذاري شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین