Friday 29 March 2024| ۱۸: ۴۳ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
منتخب مردم تهران :
از آنجا که بحث تکریم خانواده مطرح می شود باید نسبت به کاهش ساعت کاری زنان طرح هایی به تصویب برسد.
بازنگری قوانین ساعت کار زنان در مجلس دهم

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم در خصوص کاهش ساعت کاری زنان شاغل به چند نکته اساسی اشاره کرد و گفت:در اصل کاهش ساعت کاری زنان شاغل تکریم خانواده به شمار می رود.زیرا زنان شاغل علاوه بر مسئولیت های اجتماعی که در جامعه به عهده دارند مسئولیت های چندگانه ای نیز در خانواده داشته که رسیدگی به این امور از توانمندی  و توانایی زنان به حساب می آید از این رو کاهش ساعت کاری زنان شاغل یک ضرورت اجتماعی و خانوادگی است.

پروانه مافی نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم در گفت و گو با خبرنگار آستان با اشاره به نقش های چندگانه زنان شاغل در محیط خانواده و جامعه افزود:زنان علاوه بر نقش و مسئولیت های اجتماعی وظیفه مادر و همسر بودن را نیز به عهده دارند لذا با توجه به اینکه دولت یازدم و مجلس دهم توجه خاصی به نهاد خانواده دارد در برنامه مجلس دهم کاهش ساعت کاری زنان نیز از اهمیت ویژه تری برخوردار خواهد بود.

مافی در ادامه به خبرنگار آستان گفت: مجلس دهم به طور قطع در برنامه هایی که برای خانواده مطرح خواهد کرد به نقش حفاظتی و حمایتی زنان نگاه ویژه تری خواهد داشت.از این رو باید قوانینی وضع شود تا نقش های چندگانه زنان کارکردهای خود را داشته باشد و این کارکردهای مثبت تقویت شود.

وي گفت: زنان در محیط خانواده علاوه بر نقش همسرداری وظایف خطیری مانند فرزندآوری و فرزندپروری را به عهده دارند و از سوی دیگر در حوزه کسب و کار در بخش های مختلف جامعه توانمندی های خود را نشان داده اند اما مسئله ای که باید نگاه عمیق تری به آن داشته باشیم کاهش ساعت کاری زنان است.

این نماینده مجلس دهم در ادامه افزود:زنانی که در بخش های مختلف اجتماعی نقش آفرینی می کنند باید از قوانین حمایتی نیز برخوردار باشند و از آنجا که بحث تکریم خانواده مطرح می شود باید نسبت به کاهش ساعت کاری زنان طرح هایی به تصویب برسد.

وي تصريح كرد: حضور زنان در کنار اعضای خانواده یکی از موضوعاتی است که در مجلس دهم حائز اهمیت است اما این مهم به این معنا نیست که زنان از فعالیت های اجتماعی بازبمانند.بلکه کارفرمایان باید بدانند که هر اندازه در زمینه کاهش ساعت کاری زنان تلاش کنند در حقیقت به اصل خانواده کمک کرده اند و پایگاه خانواده را تقویت کرده اند.

مافی در ادامه بیان کرد:خانواده به عنوان کوچکترین سلول و واحد اجتماعی به شمار می رود که انسجام این واحد اصلاحات اجتماعی زیادی را به دنبال دارد بنابراين کارفرمایان نسبت به مشاغل زنان نباید نگاه منفعت طلبانه داشته باشند و همان اندازه که قوانین حمایتی شامل حال زنان می شود در کاهش ساعت کاری نیز باید قوانین حمایتی وضعیت کارفرمایان را نیز رعایت کند.از این رو نیاز است در این خصوص قوانین مورد بازنگری قرار گیرد و علاوه بر آن امنیت شغلی زنان نیز حفظ شود.

منبع:آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین