Saturday 20 April 2024| ۱۲: ۱۹ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
یک سال تا شروع رسمی رقابت‌های ریاست‌جمهوری 96 باقی مانده و پیش‌بینی‌ها درباره کاندیداهای جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا آغاز شده است.
یک سال تا شروع رسمی رقابت‌های ریاست‌جمهوری 96 باقی مانده و پیش‌بینی‌ها درباره کاندیداهای جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا آغاز شده است.

به گزارش آستان به نقل از خبرآنلاین،در حالیکه اصولگرایان، تصمیم درخصوص نوع فعالیت و کنش سیاسی در انتخابات 96 را به زمان دیگری ارجاع داده‌اند، صادق زیباکلام بر این باور است که محمود احمدی‌نژاد و سردار قاسم سلیمانی دو گزینه‌ای هستند که ریاست‌های سیاسی برای انتخابات 96، لاجرم به یکی از آن‌ها رجوع خواهند کرد.

در پاسخ به ادعای زیباکلام باید گفت اصولگرایان بارها اعلام کرده‌اند که جریان موسوم به انحرافی، خط قرمز آن‌ها بوده و همین مساله رجعت به احمدی نژاد را در محاق بی‌اعتنایی می‌بَرَد. ثانیا؛  احمدی‌نژاد اعلام كرده که "من اصولگرا نیستم و اصولگرایان در رأی‌آوری من نقشی نداشته‌اند". 

تنها راه برای بازگشت اصولگرایان به احمدی‌نژاد، اعلام برائت رئیس‌جمهور سابق از جریان موسوم به انحرافی است.درباره موضوع قاسم سلیمانی هم به نظر می‌رسد که امروز فرمانده سپاه قدس، نقش محوری و استراتژیک در مبارزه با گروه‌های تروریستی در سوریه ایفا می‌کند؛ بنابراین حضور سردار سلیمانی در معادلات سیاسی، چیزی نزدیک به محال به نظر می‌رسد.

قالیباف؛ نامزد بالقوه انتخابات
قالیباف که در طول 3 سال گذشته، یکی از منتقدین اصلی سیاست‌های دولت اعتدال بوده و اخيرا نيز گفت: اگر کسانی "کلیدشان" نتوانسته قفلی را باز کند، برای "کلیدشان" قفل جدید درست نکنند.

این اظهارات قاليباف، سودای نامزدی مجدد برای ریاست‌جمهوری را در اذهان سیاسیون متبادر می‌سازد. چنانچه اصولگرایان قرار باشد به احمدی‌نژاد "نه" بگویند، قالیباف یکی از چهره‌هایی خواهد بود که راست‌‌های سیاسی می‌توانند روی او فکر کنند.

علاوه بر قالیباف، چهره‌هایی مانند محسن رضایی و سعید جلیلی هم جزء کاندیداهای بالقوه انتخابات 96 از سوی جبهه اصولگرایی محسوب می‌شوند. رضایی به جهت پوشیدن مجدد لباس سبزفام سپاه پاسداران، از حضور در انتخابات 96 انصراف داد.سعید جلیلی نسبت به قالیباف، شانس بیشتری جهت همراه‌کردن گعده‌های اصولگرایی با خود را دارد.

ظریف؛ از برجام تا انتخابات
حالا دیگر تاریخ او را با برجام می‌شناسد. محمدجواد ظریف به باور بسیاری، امروز یکی از سیاست‌مداران دوست‌داشتنی ایران است. ظریف به تمامی این زمزمه‌ها و شیطنت‌های رسانه‌ای، با قاطعیت "نه" گفته است؛ با این وجود، صادق زیباکلام در تئوری جدیدی، این بار برای روحانی و دولت او خواب دیده است. زیباکلام به رئیس‌جمهور پیشنهاد داده تا برای خرداد 96 به نفع "ظریف" کنار بکشد.

قاضی‌زاده هاشمی؛ حاشیه برای وزیر بی‌حاشیه
شایعه شد که امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی آماده نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده است. وزیر بهداشت در پاسخ به این شایعات گفت: "خبر نامزدی من برای ریاست‌جمهوری حاشیه است".

ماندن یا نماندن روحانی؟؛ همه چیز آنجاست
اعلام جانشین برای حسن روحانی در حالی امروز به اخبار بی‌ پایه و اساس و صرفا از سر کنجکاوی تبدیل شده است که چندان بعید به نظر نمی‌رسد.گزاره بالا در حالی قابل اعتنا و عملیاتی است که مثلث هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری و اصلاح‌طلبان به این نتیجه برسند که روحانی دیگر کارآمدی نداشته و مسئولیت و مأموریت او با "فتح برجام" و "آرام کردن نسبی اتمسفر اقتصاد ایران" به پایان رسیده و حال، فرد دیگری از میان گزینه‌های مطرح باید برای جانشینی وی در معرض آرای مردم قرار بگیرد. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین