Thursday 28 March 2024| ۱۳: ۰۹ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳
نماینده اردستان در گفت و گو با آستان:
شخصیت امام یک شخصیت فراملی است. بنا بر این نباید گمان کنیم که امام فقط متعلق به ایران است و نگاه مردم ایران به جایگاه امام خمینی کفایت می کند.
نماینده اردستان با تاکید بر اینکه نام خمینی به اندازه کافی در جهان بزرگ استU گفت: اینکه من یا امثال من بخواهیم در مورد امام صحبت کنیم تا اهمیت ایشان مشخص شود، حرف سبکی است. زیرا به قول مقام معظم رهبری، تمامی انقلاب به برکت امام خمینی و روحیه خالص ایشان بوده است.

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار آستان با تاکید بر اینکه جایگاه امام خمینی به اندازه ای بالاست که نمی توان تشریح کرد ،گفت: اگرچه امام به اندازه کافی بزرگ است اما مراسمی که در مرقد امام خمینی برگزار می شود، نباید نادیده گرفته شود، زیرا دارای ابعاد داخلی و خارجی است. 

وی گفت: اگر به مراسم 14 خرداد توجه کنیم، متوجه اهمیت مراسمی که در این مکان برگزار می شود، می شویم. نوع حضور مردم در این مراسم بیانگر وابستگی مردم به نظام و البته امام خمینی است.

نماینده اردستان افزود: تمام جهان اسلام در 14 خرداد نگاه به بیانات رهبری و اتفاقاتی دارند که در این روز برگزار می شود. اینکه مردم چقدر به این مراسم می آیند و رسانه ها تا چه اندازه به این مراسم توجه می کنند و چه شخصیتهایی در این مراسم حاضر می شوند، بیانگر ارادت مردم به انقلاب است. 

وی با تاکید بر اینکه روز 14 خرداد تمامی جهان به مرقد امام خمینی توجه می کنند، گفت: از سوی دیگر شخصیت امام یک شخصیت فراملی است. بنا بر این نباید گمان کنیم که امام فقط متعلق به ایران است و نگاه مردم ایران به جایگاه امام خمینی کفایت می کند.

طباطبایی نژاد با اعلام اینکه امروزه در بسیاری از کشورها می بینیم که امام خمینی را به درستی و بادقت می شناسند ،گفت: این گونه نیست که بگوییم شخصیت امام تحت شعاع بازی های سیاسی قرار می گیرد. تمامی برکات نظام بدون نام امام خمینی معنا و مفهومی ندارد.

وی با اعلام اینکه سید حسن خمینی به عنوان نوه امام شخصیت بزرگواری است، گفت: من مدتی در کلاسهای درس ایشان حاضر می شدم و شاگرد ایشان بودم و به خوبی از دیدگاهها و شخصیتهای مثبت ایشان خبر دارم. 

نماینده اردستان با یادآوری اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی به دلیل حضور نیافتن سید حسن خمینی در خبرگان رهبری اشکال گرفته بود، گفت: بازی های سیاسی همیشه وجود دارد. گاهی باید این بازی ها را به عنوان نقص و گاهی نیز به عنوان تهدید ببینیم. اما در هر صورت نباید فراموش شود که سید حسن خمینی شخصیت برجسته ای است که می توان آن را بهترین یادگار امام دانست و من نیز به ایشان علاقه دارم.

طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه گاهی تنشهای سیاسی و اختلاف سلیقه ها وجود دارد، امری عادی است که نمیتوان آن را کتمان کرد ،گفت: بالاخره سیدحسن خمینی یک سری سلیقه ها و دیدگاههایی دارد و برخی از افراد جامعه سلیقه های دیگری دارند. اما بی شک شخصیت ایشان یک شخصیت روحانی ،متدین ، برجسته و حوزوی در مسیر نظام و انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه همین قدر که سید حسن خمینی نوه امام خمینی است، کفایت می کند که جامعه احترام ایشان و البته خانواده حضرت امام را داشته باشد، گفت: احترام به هر شخصی به خانواده اوست مگر اینکه رفتار و کردار آن شخص، بسیار متفاوت با خانواده اش باشد که در مورد سید حسن خمینی باید تاکید کنیم که جدای از دیدگاههای رهبر کبیر انقلاب رفتار و گفتاری انجام نداده اند و شخصیت بسیار ارزنده ای است.

نماینده اردستان با یادآوری اینکه امام یک شخصیت بالاتری داشتند که ماورای همه جریانهای سیاسی بود، گفت:  آیت الله خامنه ای نیز همین طور هستند. بنابر این اگر از امام و رهبری یک درجه پایین تر بیاییم و به خانواده های ایشان برسیم، اظهارات شامل نگاههای سیاسی می شود که برخی آن را قبول ندارند. اما در هر صورت باید به امام و بیت ایشان نگاه محترمانه ای داشته باشیم.

منبع: آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین