Friday 29 March 2024| ۰۵: ۱۳ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران مطرح كرد :
باید نظام با شناختی کافی از مهره های فعال پیدا کند تا کار را به دست کاردان بسپارد تا دیگر شاهد چنین هرج و مرج هایی در نظام مالی و پولی نباشیم و از تبعات گسترده منفی اش در امان بمانیم.
با سپردن کار به مهره های فعال کمتر شاهد هرج و مرج نظام پولی خواهیم بود

استاد تمام گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران دریافتی های نجومی تعدادی از مدیران نظام را پدیده ای می داند که می تواند موجی از یاس را در نزد لایه های مردم به وجود آورد.

احمد نقیب زاده در گفت و گو با خبرنگار آستان در این رابطه اظهار داشت: به عنوان مثال وقتی یک استاد دانشگاه که مدارج عالی علمی را طی کرده است، بعد از تلاش شبانه  روزی و دشواری های زیادی که در طول یک ماه متحمل شده است، مبلغ ناچیزی را به عنوان حقوق دریافت می کند. وقتی می بیند و می شوند که مدیرانی از نظر علمی و ... به مراتب در سطح پایین تری از خودش هستند، پول های آنچنانی را به عنوان حقوق می گیرند، طبیعی است که با نوعی یاس و سرخوردگی دچار می شود.

وی ادامه داد: دقیقا به همین دلیل باید نظام با شناختی کافی از مهره های فعال پیدا کند تا کار را به دست کاردان بسپارد تا دیگر شاهد چنین هرج و مرج هایی در نظام مالی و پولی نباشیم و از تبعات گسترده منفی اش در امان بمانیم.

وی همچنین افزود: اینکه گروه های سیاسی تلاش می کنند و دنبال این هستند تا از فیش های نجومی استفاده ابزاری کنند، اتفاقی معمولی  است و این دلیل نمی شود که دولت به مسئولیتش توجه نکند و برای بهتر کردن شرایط و برچیدن چنین مساله ای تلاش نکند. مساله ای که اهمیت دارد، این است که قطعا باید تلاش کنیم تا رقابت های سیاسی را در مسایل دیگر که برای جامعه تاثیرگذار هستند، دخالت ندهیم. چرا که اگر هر موضوعی را به سیاست ربط بدهیم ، حل مشکل دور از دسترس می شود و سوءاستفادهِ سوءاستفاده گران برای آنها سهل و راحت خواهد شد.  

احمد نقیب زاده در پایان صحبتهایش درباره نوع واکنش دولت یازدم به حقوق های نجومی گفت: همانطور که در خبرها آمد و همه می دانند رییس جمهوری به معاون اول دستور جلوگیری داده که این کار هم انجام شده است و امیدوارم که دیگر در نظام ما شاهد چنین سوءاستفاده هایی نباشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین