Friday 29 March 2024| ۱۱: ۵۹ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
خبرگزاری آلمان در خبری فوری گزارش داد که انفجار انسباخ ناشی از مواد منفجره بوده است. روزنامه بیلد نیز به نقل از وزیر داخلی نوشت: انفجار انسباخ احتمالاً سوء قصد بوده است.
به گزارش آستان،  منابع خبری در یک خبری فوری اعلام کردند که بر اثر یک انفجار مهیب در شهر انسباخ آلمان واقع در جنوب این کشور که یک فستیوال موسیقی نیز همزمان در آن شهر در حال برگزاری بود، دست کم یک نفر کشته و چند نفر زخمی شدند.
انفجار در شهر انسباخ آلمان
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری روزنامه بیلد آلمان، عملیات پلیس، آتش نشانی و بالگردهای امداد رسانی آغاز و فعالیت این فستیوال موسیقی قطع شده است. 

** پلیس انسباخ نیز تأیید کرده است که تاکنون یک نفر کشته و چندین نفر بشدت زخمی شده اند. مرکز شهر به طور کلی بسته شده است.

** بر اساس گزارش های اولیه دلیل انفجار نشت گاز اعلام شده است. اما سخنگوی پلیس انسباخ «میشائل کنراد» نشت گاز را تأیید نکرده و صرفاً صحبت از وقوع یک انفجار می کند.

** در عین حال، تلویزبون «ن ت فاو» آلمان نیز به نقل از مقامات این کشور احتمال حمله تروریستی را رد کرده است.

** این درحالی است که نیروهای ویژه پلیس در سطح شهر انسباخ مستقر شدند. 

** روزنامه ولت نیز خبر از یک کشته و 11 زخمی بر اثر این انفجار را مخابره کرده است.

** در همین حال منابع خبری گزارش دادند که وزیر داخلی بایرن «یواخیم هرمان» از مونیخ عازم انسباخ شد.

** خبرگزاری آلمان در خبری فوری گزارش داد که انفجار انسباخ ناشی از مواد منفجره بوده است. روزنامه بیلد نیز به نقل از وزیر داخلی نوشت: انفجار انسباخ احتمالاً سوء قصد بوده است.

** شهردار انسباخ خانم «کاردا زایدل» تأیید کرد که این انفجار ناشی از مواد منفجره بود. به گفته وی هنوز معلوم نیست که چند انفجار رخ داده است. شهردار انسباخ در عین حال اعلام کرده که این انفجار در مقابل یک رستوران در مرکز شهر رخ داده که نزدیک به ورودیه یک فستیوال موسیقی بود که هزاران نفر در آنجا حضور داشتند. بنا به این گزارش، این فستیوال لغو و محل کاملاً تخلیه شده است. شهردار انسباخ این اطلاعات را در جریان نشست مطبوعاتی به رسانه ها اعلام کرد.

** به گفته شهردار انسباخ انفجار درست در مقابل ورودیه محل فستیوال موسیقی و در ساعت 22:12 به وقت محلی رخ داده است.

** بنا به گزارش ها، یک هتل و چندین ساختمان که در نزدیکی محل انفجار قرار دارند، تخلیه شدند. 

** برخی شاهدان عینی از وقوع دو انفجار در این شهر خبر داده اند.

** وزارت داخلی بایرن اعلام کرد که شواهدی وجود دارد که این واقعه، حمله با استفاده از بمب بوده است.

** بسیاری از شهروندان انسباخ به دلیل اقدامات امنیتی و انسداد کامل بسیاری از خیابان های مرکز شهر توسط نیروهای پلیس، قادر به بازگشت به منازل خود نیستند.

** انسباخ یک شهر تاریخی است که حدود 40 هزار نفر جمیعت دارد. این شهر همچنین میزبان یک پایگاه ویژه بالگردهای ارتش آمریکاست و بسیاری از سربازان آمریکایی مستقر در این پایگاه نظامی اغلب برای تفریح در این شهر تردد می کنند.

** به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، احتمال می رود این انفجار ناشی از یک حمله انتحاری بوده و تنها فرد کشته نیز شخص مهاجم انتحاری بوده است.

** خبرگزاری فرانسه به نقل از «یواخیم هرمان» وزیر داخلی ایالت بایرن نوشت که مظنون حادثه یک فرد 27 ساله سوری است که پیش از این با درخواست پناهندگی او در آلمان مخالفت شده بود.

** وزارت داخلی ایالت بایرن همچنین اعلام کرد که مظنون و تنها مقتول این حادثه مبتلا به اختلال های روانی بوده و پیش از این دو بار اقدام به خودکشی کرده بود. هنوز مشخص نیست که اقدام اخیر وی برای خودکشی بوده یا وی قصد کشتن دیگران را هم داشته است.

** آخرین آمار زخمی های این حادثه 12 نفر اعلام و وضع سه نفر از آن ها وخیم خوانده شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین