Thursday 25 April 2024| ۱۲: ۰۳ - پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
یک متخصص در گفت و گو با آستان از مزایای تزریق واکسن آنفلوآنزا گفت:
از ابتدای شهریور ماه تا پایان اسفند زمان مناسبی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا است اما زمان طلایی که می توان از آن بهره برد قبل از شهریور و ابتدای ماه مهر است.زیرا افراد در این بازه زمانی هنوز در معرض هجوم ویروس قرار نگرفته اند و تزریق این واکسن بدن شان را ایمن تر می کند.
شهریورماه طلایی ترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا

یک متخصص اطفال با بیان اینکه بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا ابتدای شهریور ماه است،گفت:با نزدیک شدن به فصل پاییز و تغییرات آب و هوایی که در فصل پاییز رخ می دهد افراد در همه گروه های سنی گاها دچار آلرژی،سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا با علائم مشترک می شوند که فقط متخصص می تواند تشخیص دقیق بیماری را عنوان کند.

دکتر ابوالحسن مصاحب در گفت و گو با خبرنگار آستان با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا واکسنی برای پیشگیری از سرماخوردگی در برابر بیماری های فصل سرد وجود ندارد،گفت:واکسن های تولید شده در دنیا ضد سرماخوردگی نیستند و این واکسن ها برای بیماری های ویروسی آنفلوآنزا تولید شده است.

وی با دسته بندی ویروس های آنفلوآنزا ادامه داد:سه دسته اصلی A،B و C گروه های مهم ویروس آنفلوآنزا هستند که گروه Aو B درجه همه گیری بیشتری دارد.به همین دلیل توصیه می شود که واکسن آنفلوآنزا حتما در فصل مناسب و در شرایط ایده آل تزریق شود تا وقتی فرد در محیطی آلوده به ویروس ها قرار می گیرد بدنش ایمن باشد.

این متخصص بیان کرد:متاسفانه این باور اشتباه در میان مردم وجود دارد که تصور می کنند با تزریق این واکسن در مقابل همه بیماری های فصل سرد مصون می مانند در حالیکه این واکسن فقط از ابتلای به آنفلوآنزا جلوگیری می کند و مانع از سرماخوردگی نمی شود.

وی با اشاره به بهترین زمان تزریق این واکسن تصریح کرد:از ابتدای شهریور ماه تا پایان اسفند زمان مناسبی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا است اما زمان طلایی که می توان از آن بهره برد قبل از شهریور و ابتدای ماه مهر است.زیرا افراد در این بازه زمانی هنوز در معرض هجوم ویروس قرار نگرفته اند و تزریق این واکسن بدن شان را ایمن تر می کند.

دکتر مصاحب با اشاره به اثری که این واکسن در بدن دارد،گفت:بعد از دو هفته از زمان تزریق این واکسن دارو به تدریج اثر خود را نشان می دهد و مقاومت بدن افزایش پیدا می کند همچنین این مقاومت و اثر به مدت یکسال در بدن وجود دارد.

این متخصص توصیه کرد:واکسن آنفلوآنزا در گرما به راحتی فاسد می شود از این رو خرید این واکسن از داروخانه احتمال فساد این دارو را در طول مسیر برای تزریق بالا می برد بنابراین توصیه می شود با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی اقدام به تزریق این واکسن کنند.

منبع:آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: