Thursday 25 April 2024| ۲۰: ۰۵ - پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
آستان گزارش می دهد؛
گمانه زنی ها نشان می دهد که شاید در دیدار هیئت چینی با "فهد جاسم الفریج" وزیر دفاع سوریه مسئله استفاده از جنگنده های چین نیز بررسی شده باشد و یک ناو هواپیمابر پکن نیز در بندر "طرطوس" از یک سال پیش پهلو گرفته است؛ هر چند که این خبر تأیید نشده است.
آیا

یک تحلیلگر نظامی صهیونیست با اشاره به سفر غیر منتظر هیئت نظامی چینی به دمشق گفت که رخدادهای آتی "خطرناکتر و گسترده تر از مرزهای حلب" خواهد بود و جنگنده های چین نیز برای نخستین وارد وارد سوریه خواهند شد و این مسئله نیز کافی است که اسرائیل نگران شود.
   
به گزارش خبرنگار  آستان ؛ جنگ سرنوشت سازی در شمال و جنوب "حلب" در جریان است و در این نبرد ، ماراتن حساسی بین ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه با جیش الفتح در جریان است. 

در حقیقت کشورهای همپیمان سوریه همچون چین و روسیه هم به دنبال آن هستند تا با کمک به دولت قانونی سوریه، این کشور را در در روند مبارزه با تروریسم تکفیری یاری کنند. 

رایزنی های اخیر "دمشق-پکن" هم برای آموزش نظامی و مبارزه با تکفیری ها در همین راستا بوده است. وبگاه "النشره"، در این زمینه گزارش داد: در واقع تحولات جدیدی در سوریه و منطقه در حال شکل گیری است که نشانه‌های آن از شهر "حسکه" آغاز شده است. البته اطلاعاتی نیز از توافق سوریه، ایران و ترکیه برای آغاز نبرد واحدی علیه نیروهای کُرد وجود دارد.

 همزمان با این مسئله، برخی از برآوردهای جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز نشان می دهد که طی هفته‌های آتی طرفهای منطقه‌ای جدید دیگری وارد نبردهای شمال سوریه خواهند شد. دبکا مدعی شد: جنگنده‌های چینی نیز ممکن است وارد درگیری های آتی سوریه شوند و زمینه این مسئله نیز در جریان سفر یک هیئت نظامی چینی به دمشق صورت گرفته است. 

یک تحلیلگر نظامی در روزنامه صهیونیستی "معاریو" مدعی شد: با استفاده روسیه از پایگاه هوایی همدان مشخص شد که تصمیم راهبردی غیر قابل بازگشتی اتخاذ شده است که بر اساس آن روسیه، سوریه، حزب الله و ایران قصد دارند نبردهای حلب را پیش از موعد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پایان برسانند.

وی با اشاره به سفر غیر منتظر هیئت نظامی چینی به دمشق اعلام کرد که رخدادهای آتی "خطرناکتر و گسترده تر از مرزهای حلب" خواهد بود و جنگنده های چین نیز  برای نخستین وارد وارد سوریه خواهد شد و این مسئله نیز کافی است که اسرائیل نگران شود.

یکی از افسران بلندپایه سرویس جاسوسی آمریکا مدعی شد: امکان دارد چین نیز وارد خط حمله هوایی به یکی از گروه های تروریستی در سوریه شود؛ گروهی که بیش از 3 هزار تروریستی "اویغوری" در آن حضور دارند و در شمال سوریه نیز مستقر هستند.

آیا

 گمانه زنی ها نشان می دهد که شاید در دیدار هیئت چینی با "فهد جاسم الفریج" وزیر دفاع سوریه مسئله استفاده از جنگنده های چین نیز بررسی شده باشد  و یک ناو هواپیمابر پکن نیز در بندر "طرطوس" از یک سال پیش پهلو گرفته است؛ هر چند که این خبر تأیید نشده است.

در یک نگاه کلی جمهوری خلق چین هم از گسترش افراط گرایی در منطقه غرب آسیا نگران است؛ چرا که ممکن است در آینده نزدیک این وضعیت به شرق آسیا هم سرایت کند و مقامات "پکن" به دنبال آن هستند تا از این روند جلوگیری کنند. 

حضور جنگنده های چینی می تواند کمک مضاعفی به روند مبارزه با تروریست های تکفیری از جمله جبهه النصره، جیش الفتح و داعش باشد. 

منبع:آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: