Tuesday 23 April 2024| ۱۳: ۲۲ - سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
یک استاد دانشگاه در گفت و گو با آستان تکدی گری مدرن را مطرح کرد:
گروه دیگری از افراد هستند که به دلیل فشار بیکاری و مشکلات اقتصادی از روستاها به کلانشهرها مهاجرت می کنند و به دلیل هزینه های گزاف توانایی امرار معاش نداشته و مجبور به گدایی می شوند .البته لازم به ذکر است مدتی است در کلانشهرها مهاجران خارجی دیده می شود که آنها نیز تکدی گری می کنند .
افزایش پدیده تکدی گری مدرن، معضل عصر کنونی

یک آسیب شناس مسائل اجتماعی با بیان این مطلب که تکدی گری یکی از معضلات اجتماعی است که چهره شهر را به زشتی کشانده است،گفت: متاسفانه در سال های اخیر گداصفتی بیشتر از تکدی گری در کلانشهرها دیده می شود.برخی افراد نیازمند نیستند و به دلیل گداصفت بودن عادت به این عمل ناپسند کرده اند.

دکتر جعفر بای استاد دانشگاه و آسیب شناس در گفت و گو با خبرنگار آستان ضمن تحلیل تکدی گری در کلانشهرها و افزایش این پدیده اجتماعی گفت:افرادی که عادت به گدایی کردند به نوعی عملا در اختیار شبکه های مافیایی ،زیرزمینی سازمان یافته و... هستند که برای افراد سودجو در این شبکه ها کارگری می کنند.

این استاد دانشگاه در ادامه بیان کرد:درآمد برخی تکدی گرانی که عادت به گداصفتی دارند در جیب رییس های شبکه های سازمان یافته می رود .گروهی دیگری از تکدی گران هستند که نیازمندان واقعی به شمار می روند اما به دلیل آبرو و حیثیت شان درخواست نیاز نمی کنند و این گروه در نوع رفتار در جامعه با افرادی که گداصفتی می کنند کاملا قابل تمیز است.

وی با اشاره به رواج تکدی گری مدرن در جامعه افزود:ایجاد پانسیون های شبکه ای که زیر نظر یک سازمان مخوف زیرزمینی کار می کنند و در سطح شهر به درآمدزایی می پردازند را تکدی گری مدرن می نامند.این افراد که به این شیوه دست به گدایی می زنند و مردم را فریب می دهند برخی نقاط کلیدی شهر را سرقفلی خود کرده وکسب درآمد می کنند.

به گفته دکتر بای:گروه دیگری از افراد هستند که به دلیل فشار بیکاری و مشکلات اقتصادی از روستاها به کلانشهرها مهاجرت می کنند و به دلیل هزینه های گزاف توانایی امرار معاش نداشته و مجبور به گدایی می شوند .البته لازم به ذکر است مدتی است در کلانشهرها مهاجران خارجی دیده می شود که آنها نیز تکدی گری می کنند .

وی با توصیه به مردم گفت:یکی از راه هایی که می تواند تکدی گری در کلانشهرها را کاهش دهد آگاهی مردم است.شهروندان باید کمک به افراد غیرنیازمند را به حداقل برسانند و چنانچه این افراد متکدی از سوی مردم حمایت مالی نشوند جامعه از این التهاب فرهنگی نجات می یابد.زیرا نقش مردم به دلیل محبت و مهربانی زیاد تقویت کننده اجتماعی برای متکدیان می شود.از این رو شهروندان باید با آگاهی لازم مانع از تقویت اجتماعی متکدیان شوند.

منبع:آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین