Friday 29 March 2024| ۰۸: ۵۳ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
سیستم‌های قانونی موجود در سازمان ملل و آمریکا به ظرفیت‌های نظامی تهاجمی ایران برمی‌گردد و در مورد این سامانه خریداری شده از روسیه اگرچه ما به آن ایراداتی وارد می‌دانیم اما ماهیتی دفاعی دارد.
به گزارش آستان،جاش ارنست در پاسخ به سوالاتی در خصوص استقرار سامانه دفاعی اس-۳۰۰ های روس در ایران مدعی شد: این مساله قابل اعتراض است اما ممنوعیت‌های موجود در سیستم قانونی آمریکا و سازمان ملل به ظرفیت‌های نظامی تهاجمی ایران برمی‌گردد. در حالی که این سامانه دفاعی است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کاخ سفید، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در نشست خبری گفت دولت اوباما استقرار اس-۳۰۰ های روس در ایران را قابل اعتراض خوانده و گفته استقرار این سامانه زمین به هوا در اطراف تاسیسات زیرزمینی هسته‌ای ایران قابل اعتراض است. با این وجود او این تسلیحات را ماهیتاٌ دفاعی خواند.

او گفت: این مساله چیزی است که قاعدتا ما نسبت به آن عمیقا احساس نگرانی می‌کنیم اما در خصوص اینکه آیا دستیابی ایران به سلاح‌های پیشرفته ناقض قوانین آمریکاست یا نه ما این مساله را کنترل می‌کنیم اما دریافته‌ایم که این تسلیحات ناقض قوانین آمریکا نبوده است.

ارنست تاکید کرد: سیستم‌های قانونی موجود در سازمان ملل و آمریکا به ظرفیت‌های نظامی تهاجمی ایران برمی‌گردد و در مورد این سامانه خریداری شده از روسیه اگرچه ما به آن ایراداتی وارد می‌دانیم اما ماهیتی دفاعی دارد.

جان کربی سخنگوی وزارت امورخارجه ایالات متحده نیز روز گذشته در خصوص استقرار سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ در اطراف نیروگاه فردو گفت: وزیر امورخارجه ایالات متحده در دیدار هفته گذشته با لاوورف در مورد فروش سامانه‌های دفاعی پیشرفته‌ای مثل اس-۳۰۰ به ایران به صراحت صحبت کرده است. این باعث نگرانی ماست چراکه ما به مدت طولانی نسبت به فروش این سامانه به ایران شکایت داشته‌ایم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین