Friday 29 March 2024| ۱۸: ۴۲ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
مهم ترین رویداد 15 شهریور ماه در ایران؛
آنهایی که اهل خدا هستند و توجه به خدا دارند ورزش جسمی و روحی می کنند.آنها در تمام مدت اشخاصی هستند که پژمردگی و افسردگی در آنها نیست.
امام خمینی(س): جوانان بازوان قدرتمند این جامعه هستند/با همت جوانان برومند نهضت اسلامی به پیش می رود

مهم ترین رویدادی که در 15 شهریور ماه سال 1306 در ایران رخ داد، اجباری شدن درس ورزش در مدارس ایران بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان، در چنین روزی یعنی 15 شهریور ماه درس ورزش در مدارس ایران به شکل قانون تصویب شد و قرار بر این شد که از آغاز سال تحصیلی درس ورزش در برنامه هفتگی مدارس اضافه شود.

امام خمینی(س)رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران نیز وظایفی را برای ورزشکاران تبیین کردند،به فرموده ایشان ورزش جسمانی برای قدرت پیدا کردن لازم است.وقتی قدرت جسمانی پیدا شد دفاع از ممکلت صورت می گیرد.

همچنین بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ورزش را یک پرورش روحانی معرفی کردند ، فرمودند:"اگر پرورش روحانی در انسان پیدا شود آن وقت قدرت جسمانی افراد مضاعف می شود."

لایحه مربوط  به اجباری شدن درس ورزش در مدارس پس از تصویب در مجلس و طی مراحل قانونی از سال 1306 اجرایی شد.در آن زمان هدف از درس ورزش تندرستی ،آشنایی دانش آموزان با تاریخچه و اصطلاحات بازی ها بود.

از همان سال 1306 این درس به برنامه های درسی اضافه شد و به دانش آموزان تاکید می شد که در راستای تقویت روح،روان و جسم و رسیدن به تندرستی اصول ورزشی را جدی بگیرند.

امام خمینی(س) دیدگاه گسترده و وسیعی نسبت به ورزش داشتند.از منظر امام راحل ورزش کردن باعث تقویت قوای عضلانی نیز می شود.

رهبر کبیر انقلاب اسلامی فرمودند:"ورزش همان طور که بدن را تربیت می کند و جسم را سالم نگه می دارد عقل را هم سالم می کند."

دور شدن از افسردگی و پژمردگی یکی دیگر از محورهای امام راحل در خصوص ورزش است که ایشان در این باره فرمودند:آنهایی که اهل خدا هستند و توجه به خدا دارند ورزش جسمی و روحی می کنند.آنها در تمام مدت اشخاصی هستند که پژمردگی و افسردگی در آنها نیست.

اهمیت به ورزش از نگاه امام راحل نوعی خدمت به مملکت است.ایشان در این راستا فرمودند:"من امیدوارم که شما پهلوانان برای ملت تان، برای کشورتان مفید باشید و با همت شما جوانان برومند و همت سایر اقشار ملت این نهضت اسلامی به پیش برود."

با توجه به اینکه ورزش در هر جامعه ای باعث سربلندی و افتخار می شود امام خمینی(س)نیز در این باره توصیه کردند:"امیدوارم که برای ملت خودتان مفید باشید و موجب سربلندی کشور خودتان باشید."

دفاع از مملکت یکی از محورهای اصلی پیشرفت هر جامعه ای است که باعث می شود آن جامعه به استقلال و آزادی برسد و بی منت از دشمنان به ترقی دست یابد.بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز ورزش را ابزاری برای دفاع از مملکت معرفی می کند و فرموند:«از خدای تبارک و تعالی خواهانم که شما جوان ها را که ذخیره این کشور هستید و مایه امید ملت و اسلام هستید، هرچه بیشتر موفق کند.امروزه احتیاجات زیادی ملت دارد، پشت جبهه، در خود جبهه، و شما بازوان قدرتمند این جامعه هستید».

منبع:صحیفه امام خمینی(س)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین