Friday 29 March 2024| ۰۵: ۲۸ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
راهی است که باید پیمود و سفری است که باید رفت. چه‌بهتر که در حال خدمت به اسلام و ملت شریف اسلامی شربت شهادت نوشید .
پیام امام خمینی(س)به مناسبت شهادت آیت الله قدوسی: شهادت بر او مبارک و «وُفود الی الله» و خروج از ظلمات به‌سوی نور بر او ارزانی باد

آیت الله علی قدوسی در محضر بزرگانی چون آیت الله العظمی بروجردی و امام خمینی(س)به درجه اجتهاد نائل آمد.شهید قدوسی از همان آغاز طلبگی علاقه خاصی به اخلاق و عرفان داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان،آیت الله علی قدوسی در سال 1306 در خانواده ای روحانی در شهر نهاوند دیده به جهان گشود.پدرش از روحانیون برجسته نهاوند بود و نزد آیت الله بروجردی از احترام خاصی برخوردار بود.

ایشان پس از ورود به حوزه علمیه قم از محضر بزرگانی چون آیت الله بروجردی و امام خمینی(س)بهره مند شد.

ايشان در ميدان مبارزه عليه رژيم شاهنشاهي نيز، هميشه از پيشگامان بود و سابقه مبارزات وي به پيش از 15 خرداد 1342 بر‌مي‌گردد. اين مبارزات طي سالهاي 42-41 در پرتو خروش امام خميني(س) عليه شاه به اوج رسيد و ايشان نيز به عنوان يک شاگرد عاشق امام با فداکاري و سخت‌کوشي به مبارزه پرداخت.

آیت الله قدوسی سرانجام در سال 1345 به دنبال کشف تشکيلات مبارزاتي گروهي از علما و روحانيون، از جمله حضرت‌ آيت‌الله خامنه‌اي و آیت الله هاشمي رفسنجاني، دستگير و به زندان قزل قلعه انتقال يافت. 

شهيد قدوسي پس از انقلاب به فرمان امام خميني به سمت دادستان کل انقلاب برگزيده شد و پس از 31 ماه در 14 شهريور 1360 بر اثر انفجار يک بمب آتش‌زا در دادستاني انقلاب توسط منافقين، ناجوانمردانه به شهادت رسيد.

پس از شهادت شهید قدوسی امام خمینی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی پیامی را به مناسبت شهادت ایشان صادر کردند که در این پیام آمده است:

 «باکمال تأسف و تأثر، حجت‌الاسلام شهید قدوسی به دوستان شهید خود پیوست. شهیدی عزیز که سالیان دراز در خدمت اسلام بود و اخیراً مجاهدات او درراه انقلاب، بر همگان روشن است. این‌جانب سالیان طولانی از نزدیک با او سابقه داشتم و آن بزرگوار را به تقوا و حُسن عمل و استقامت و مقاومت و تعهد درراه هدف می‌شناختم. شهادت بر او مبارک و «وُفود الی الله» و خروج از ظلمات به‌سوی نور بر او ارزانی باد.

راهی است که باید پیمود و سفری است که باید رفت. چه‌بهتر که در حال خدمت به اسلام و ملت شریف اسلامی شربت شهادت نوشید و با سرافرازی به لقاءالله رسید و این همان است که اولیای معظم حق‌تعالی که آرزوی آن را می‌کردند و از خدای بزرگ در مناجات خود طلب می‌کردند دست‌یافت.

گوارا باد شربت شهادت بر شهدای انقلاب اسلامی و خصوص شهدای اخیر ما که با دست جنایتکار منفورترین عناصر پلید به جوار رحمت حق شتافتند و افتخار برای اسلام و ننگ و نفرت برای دشمنان دژخیم ملت شریف آفریدند».

منبع:مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین