Thursday 25 April 2024| ۰۳: ۵۱ - پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
در اوایل انقلاب امام خمینی(ره) و بزرگان دیگر فرمودند که باید به خردسالان رسیدگی شود، اما فرهنگ سازان ما نتوانسته‌اند فرمایشات بزرگان دینی را به‌خوبی در جامعه پیاده کنند.
 مدیرکل شعب جامعة‌القرآن‌الکریم کشور گفت: جامعة‌القرآن‌الکریم به سبب برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن کریم میان مردم نیز به‌عنوان مرکز حفظ قرآن معروف است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان، حجت‌الاسلام علیرضا نجفی، مدیرکل شعب جامعه القرآن کشور شب گذشته دوشنبه، ۱۵ شهریور در همایش  تجلیل از ۱۱۰ حافظ قرآن و قرآن‌پژوه جامعة‌القرآن اصفهان که با عنوان همایش «نورعلی علی نور» برگزار شد، اظهار کرد: جامعةالقرآن‌الکریم تنها موسسه‌ای است که از صفر تا ۱۰۰، محتوا و برنامه‌های آموزشی لازم خو از کتاب، انتشار، کلیپ و مونتی مدیا و غیره را تولید می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت مرکز کشوری آموزش‌های غیر حضوری قرآن کریم که از ۲۲ بهمن سال ۹۳ کلید خورده است، افزود: در این مرکز به آموزش‌های حفظ قرآن، تفسیر، حفظ حدیث، الگوهای تربیت مربی پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به  برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن در این مجموع گفت: در میان بیشتر مردم این موسسه به‌عنوان مرکز حفظ قرآن معروف است، درحالی که کلاس‌های صوت لحن، قرائت و تفسیر قرآن نیز در این مرکز برگزار می‌شود. 

مدیرکل شعب جامعه القرآن کشور بیان کرد: در اوایل انقلاب امام خمینی(ره) و بزرگان دیگر فرمودند که باید به خردسالان رسیدگی شود، اما فرهنگ سازان ما نتوانسته‌اند فرمایشات بزرگان دینی را به‌خوبی در جامعه پیاده کنند.

وی افزود: تا زمانی که خانواده‌ها پای رحل قرآن ننشینند، نمی‌توانند به آن مدینه فاضله برسند.  
نجفی ادامه داد: فرزندان ما باید بدانند اگر حفظ کل قرآن کریم شوند، می‌توانند مدرک لیسانس بگیرند و محل خدمت خود را انتخاب کنند و دردانشگاه‌ها تحصیل رایگان داشته باشند.  
 
مدیرکل شعب جامعه القرآن کشور تصریح کرد: برای آموزش حفظ قرآن کریم باید از وسایل ارتباطی نوین نظیر تلفن، تلگرام، اینترنت، فکس وغیره استفاده کرد؛ رهبر معظم انقلاب نیز تاکید بر پر کردن فضای مجازی دارند، زیرا اگر امروز را در نیابیم فردا در خواهیم ماند. 

منبع:ایکنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: