Friday 29 March 2024| ۱۴: ۴۲ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
معاون استاندار لرستان:
با اراده آهنین ملت و رهبری مدبرانه امام خمینی(س) ملت ما با بصیرت در مقابل مزدوران دنیا ایستاد و به دنیا و استکبار درسی داد که بدانند از راه زورگویی و تجاوز هیچ‌گاه راهی راهی به کشور و مرزهای ما نخواهند داشت.
 معاون استاندار لرستان با تأکید بر تشکیل ستادهای شهرستانی هفته دفاع مقدس به ریاست فرمانداری‌های شهرستان‌ها، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های استان برنامه‌های اجرایی خود را برای برگزاری در هفته دفاع مقدس به دبیرخانه ستاد ارسال کنند که تمام برنامه‌ها ثبت و ضبط شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان، سید سعید شاهرخی، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان لرستان که در استانداری برگزار شد، گفت: بناست در این جلسه ارزشمند برای تجلیل‌از دوران دفاع مقدس که یکی‌از با ارزش‌ترین، مهم‌ترین وبی‌بدیل‌ترین دوران ایران اسلامی و انقلاب اسلامی، است تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: دوران دفاع مقدس دورانی تکرار نشدنی است و ما در این ایام دوران طلایی را رقم زده و شاهد صحنه‌هایی بی‌بدیل بودیم که اوج ایثار، فداکاری، ولایت‌پذیری، وفاق، همدلی و هم‌گرایی بین آحاد مختلف مردم و تمامی اقوام و تمامی گروه‌ها و ادیان و مذاهب و اقلیت‌ها در داخل کشور و یک عزم و اراده ملی و تبعیت‌پذیری جدی و بابصیرت برای اداره آن دوران، بودیم.

شاهرخی ادامه داد: همه این‌ها در شرایطی بود که استکبار تمام توان خود را پشت سر رژیم غاصب بعثی متمرکز کرده بود، و در حقیقت بنا را براین گذاشته بودند که از همان ابتدای پیروزی انقلاب، این انقلاب را ناکام بگذارند، اما با اراده آهنین ملت و رهبری مدبرانه امام خمینی(س) ملت ما با بصیرت در مقابل مزدوران دنیا ایستاد و به دنیا و استکبار درسی داد که بدانند از راه زورگویی و تجاوز هیچ‌گاه راهی راهی به کشور و مرزهای ما نخواهند داشت.

شاهرخی گفت: هشت سال دفاع مقدس دوران طلایی بود برای نشان دادن اراده پولادین ملت ایران، زیباترین جلوه‌های ایثار را می‌توان در دفاع مقدس پیدا کرد که هرکدام از آن‌ها از نوع خودشان بی‌نظیر هستند و هیچ چیز جز اراده نیروهای نظامی و بسیج مردمی نمی‌تواند این مهم را رقم بزند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان با اشاره به این‌که ترس، واگرایی و عقب‌نشینی در مقابل قدرت تمام دنیا که در مقابل ما گذاشته شده بود، چیزهایی بود که در میان رزمندگان ما دیده نمی‌شد، عنوان کرد: این امر نیز میسر نمی‌شد مگر با وحدت، همدلی و یکپارچگی که در آن دوران به‌واسطه فشار سنگین بر کشور و رهبری امام خمینی(س) چیز دیگری نبود.

وی با بیان این‌که امروز در شرایطی قرار داریم و دشمن به روش‌های دیگر روی آورده است که به ملت، کشور و نظام ما ضربه بزند، هیچ راه دیگری نیست به‌جز توجه به رمز موفقیت‌مان در دوران دفاع مقدس، اظهارکرد: اگر امروز بحث اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل مطرح می‌شود، توجه به این خواست مقام معظم رهبری و این موضوع که برای عبور از بحران‌های اقتصادی بر آن اجماع وجود دارد، برای اجرای آن هیچ راهی جز برگشتن به روحیه ایثار در سنگر اداره امور کشور و سنگر اقتصادی نداریم، ما باید همان روحیه را با جدیت دنبال کنیم که بتوانیم به رشد اقتصادی و توجه به معیشت مردم برسیم و از تنگناهای ایجاد شده عبور کنیم.

شاهرخی تأکید کرد: نقش و اهمیت دوران دفاع مقدس تکه‌ای بسیار ارزشمند از تاریخ کشور و مردم ماست و باید گرامی داشته شود و این برنامه هر سال باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود، نسل‌های بعد از دوران دفاع مقدس درک صحیحی از این دوران دارند که امیدواریم این روحیه روزبه‌روز در کشور بیشتر و پررنگ‌تر از گذشته شود و تداوم داشته باشد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری لرستان با تأکید برتشکیل ستادهای شهرستانی هفته دفاع مقدس به ریاست فرمانداری‌های شهرستان‌ها، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های استان برنامه‌های اجرایی خود را برای برگزاری در هفته دفاع مقدس به دبیرخانه ستاد ارسال کنند که تمام برنامه‌ها ثبت و ضبط شود.

وی در پایان از رشادت‌ها و شجاعت لشگر ۸۴ ارتش لرستان و تیپ ۵۷ سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، در عملیات‌های دفاع مقدس تشکر کرد.

منبع:ایکنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین