Friday 19 April 2024| ۲۱: ۰۱ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان:
امام(ره) نه تنها دارای شخصیت صرفا ملی، بلکه دارای ابعاد شخصیتی جهانی هستند و انقلاب‌اسلامی که ایشان رهبری کردند، انقلابی بود که شاید در هیچ کجای دنیا این چنین حرکتی با این فاکتورها را سراغ نداریم.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد کردستان گفت: متاسفانه برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی در ارتباط با حضرت امام(ره)، تنها به 14 خرداد و 22 بهمن‌ماه معطوف شده‌ که نوعی اجحاف در خصوص شخصیت ایشان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان، اعظم شریفیان در حاشیه اردوی آموزشی خواهران طریق جاوید از سلسله برنامه‌های مدرسه روح‌الله ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: همگی به این موضوع واقف هستیم که امام(ره) نه تنها دارای شخصیت صرفا ملی، بلکه دارای ابعاد شخصیتی جهانی هستند و انقلاب‌اسلامی که ایشان رهبری کردند، انقلابی بود که شاید در هیچ کجای دنیا این چنین حرکتی با این فاکتورها را سراغ نداریم.

 وی ادامه داد: بنابراین ملزم به انتقال سیره و اندیشه امام(ره) هستیم چرا که به خصوص در بین قشر جوان که در دوران حضرت امام(ره) حضور نداشتند، مغفول مانده شده‌است و باید به‌گونه‌ای با برنامه‌ریزی، این شخصیت را به نحواحسن به جوانان معرفی کنیم که ایشان را جهانی بشناسند چرا که عرفان امام(ره) عرفانی ناب است و باید به این سوال پاسخ داد که چند درصد از دانشجویان کشور با این عرفان آشنایی دارند.

وی خاطرنشان کرد: در این میان، جهاددانشگاهی توانست قدم مثبت و ارزنده در جهت معرفی هرچه بیشتر شخصیت و سیره امام(ره) برای دانشجویان بردارد، جهادی که خود، از بطن انقلاب برآمده و نهادی انقلابی و ولایی است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد کردستان عنوان کرد: امید داریم پرداختن به این مباحث، معطوف به این نوع دوره‌های آموزشی نباشد و مسئولین و دیگر نهادهای فرهنگی در بحث ترویج و نشر اندیشه امام(ره) و معرفی این شخصیت بکوشند تا بتوانیم ایشان را به نحو احسن به قشر جوان معرفی کنیم.

شریفیان با بیان اینکه معتقد هستیم که جهاددانشگاهی به هر فعالیت بر زمین مانده سامان می‌دهد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مرکزی در این سازمان تحت عنوان امام(ره)، انقلاب‌اسلامی و ولایت فقیه نیز وجود دارد، موجب شد، مدرسه دانشجویی روح‌الله در سطح ملی، مکتب و اندیشه امام(ره) را در قالب چندین ترم و ساعت برای دانشجویان دنبال کند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس، برای اولین دوره نیز شهر مشهد انتخاب شد که دانشجویان علاوه بر استفاده از بعد آموزشی این اردو، به زیارت و سیاحت نیز پرداخته و این تلفیق بسیار مطلوبی بود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد کردستان  تصریح کرد: برای این دوره آموزشی، موضوعات و مباحث مطلوبی درنظر گرفته شد، به‌گونه‌ای که ترم‌ها و مباحث به یکدیگر مرتبط بودند و موجب شد مکتب فکری خوبی برای دانشجویان رقم بخورد، به این معنا که با مباحث گسترده و در عین حال پراکنده روبرو نبودیم و کار کاملا کارشناسی شده‌ بود.

شریفیان اضافه کرد: طول مدت ترم‌ها در مدت یکسال شاید در ظاهر طولانی باشد، اما امتیاز مثبتی که داراست، این است که مباحث برنامه‌ریزی شده، سلسله‌وار در قالب 4 ترم برای دانشجویان ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد کردستان  با اشاره به اینکه سطح دوم و سوم طریق جاوید در قالب 64 ساعت در واحدهای استانی برگزار خواهد شد گفت: سطح دوم و سوم این اردوی آموزشی در فصل پاییز سال جاری و بهار سال آینده و نیز اختتامیه کلی این مدرسه دانشجویی در تابستان سال 96 و در حرم امام‌خمینی(ره) برگزار خواهدشد.

وی با بیان اینکه دانشجویانی که در حال حاضر در سطح اول حضور دارند می‌توانند به‌طور پیوسته در دیگر سطوح نیز شرکت کنند تصریح کرد: در این بین، برای دانشجویانی که تمایل دارند در مرحله دوم و سوم شرکت کنند و به دلایلی نتوانستند در سطح یک حضور داشته باشند، منابعی معرفی شده و آزمون مربوطه برگزار و براساس نتایج، امکان حضور آن‌ها در سطوح دیگر فراهم می‌شود.

شریفیان در ارتباط با اساتید حاضر در این اردوی آموزشی سخن گفت و خاطرنشان کرد: علاوه بر اساتید مطرح مشهد و تهران، دیگر اساتیدی که برای این دوره آموزشی انتخاب شدند، از بستگان امام(ره) که ارتباط ملموس تری با ایشان داشتند درنظر گرفته شد و به نظر می‌رسد توانست با تاثیر مطلوب در بین دانشجویان همراه باشد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد کردستان عنوان کرد: برای دانشجویان روزانه 8 ساعت کلاس آموزشی  پیش‌بینی شد و گاهی فشرده بودن کلاس‌ها و نیز برگزاری کلاس درس بعد از صرف ناهار، باعث کاهش بازدهی مطلوب بود و دانشجویان توان دریافت مطلوب مباحث را نداشتند، اما حس مطالبه‌گری و دانشجویی که در بین دانشجویان  وجود داشت نشان می‌داد این دوره برای دانشجویان مفید بوده‌است.

 وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، دانشگاه را مامن اول دانشجویان که مهم‌ترین فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی خود را از این مکان آغاز می‌کند دانست و خاطرنشان کرد:  لذا این محیط نقش ویژه‌ای در ترویج اندیشه‌های امام(ره) دارد و باید به این بحث بیشتر اهتمام شود چرا که شخصیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی  یک دانشجو در فضای دانشگاه شکل می‌گیرد.

شریفیان گفت: با توجه به اینکه دانشجویان قشر فرهیخته جامعه هستند، بنابراین باید معرفی شخصیت امام(ره) را در این برهه از زمان برایشان لحاظ کنیم،  که در این میان، دانشگاه در این حوزه بسیار نقش پررنگ و موثری دارد و باید آثار امام‌خمینی(ره) در کتابخانه هر دانشگاه در دسترس باشد و این مباحث توسط اساتید دانشگاه‌ها واکاوی و معرفی شود.

وی اضافه کرد: این موضوع حتی می‌تواند در قالب فعالیت‌های فوق‌برنامه، جلسه و نشست‌های هم‌اندیشی در بحث کاری و حوزه فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌ها لحاظ شود.

منبع:ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین