Friday 29 March 2024| ۰۹: ۵۲ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
مدیرکل ارشاد استان مرکزی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه امام خمینی(ره) انسانی بزرگ و پرچم‌دار عزت و سربلندی ایران اسلامی بودند، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بزرگترین میراث امام خمینی (ره) است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه امام خمینی(ره) انسانی بزرگ و پرچم‌دار عزت و سربلندی ایران اسلامی بودند، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بزرگترین میراث امام خمینی (ره) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان، مهدی حقیقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بزرگترین میراث امام خمینی (ره) است.

امام خمینی نماد شجاعت، عظمت و صلابت در دین

حقیقی با بیان اینکه امام خمینی(ره) انسانی بزرگ و پرچم‌دار عزت و سربلندی ایران اسلامی بودند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) انسانی مومن و نماد شجاعت، عظمت و صلابت در دین، انسانی با اخلاق، اهل بندگی و شب زنده دار و اهل توسل به اهل بیت (ع) بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی(ره) که ایشان را به‌عنوان شخصیتی برجسته در جهان معرفی کرد، این بود که آن حضرت با تکیه بر باورهای دینی و اسلامی خود در برابر استکبار و ایادی ظلم و زور ایستادگی کرد و سبب پیروزی اسلام و مسلمانان شد.

ترویج و گسترش دین مبین اسلام در سراسر جهان

حقیقی با اشاره به اینکه شهرستان خمین پتانسیل و ظرفیت خوبی برای برگزاری همایش ها و کنگره ملی و بین المللی دارد، خاطر نشان کرد: زادگاه امام راحل همواره در برنامه های فرهنگی پیشتاز بوده و در این خصوص وزن خاصی را در استان دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی زمینه ترویج و گسترش دین مبین اسلام را در سراسر جهان به خوبی فراهم کرده است، تصریح کرد: دین مبین اسلام دینی شیرین و کامل است و سبب صلح و دوستی در جهان می شود.

نخبگان روستایی کانون‌های مساجد

حقیقی در رابطه با نخبگان روستایی کانون‌های مساجد اظهار داشت: امروز نخبگان روستایی کانون‌های مساجد باید با مقوله‌های فرهنگ و هنر بیشتر آشنا شوند تا به واسطه این آشنایی بهتر بتوانند برنامه‌های فرهنگی و هنری را در مساجد پیاده سازی کنند.

پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر با حضور 150 نفر از نخبگان، ائمه جماعت و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری روستایی و عشایری استان‌های مرکزی، قم، قزوین، سمنان، تهران، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و البرز برگزار شد که تکریم و معرفی الگوهای موفق فرهنگ و هنر روستا، شبکه سازی، توانمندسازی و انتقال تجربیات، بررسی و ارائه راهکارهای پیشرفت و تعالی فرهنگ روستا و عشایر و همچنین گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و شناسایی ظرفیت‌های بومی مناطق روستایی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

منبع:رسا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین