Thursday 28 March 2024| ۱۴: ۲۵ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
سخنگوی شورای نگهبان:
ایشان علم و تهذیب نفس را در کنار هم پیش می‌بردند و این باعث اعتماد مردم به حضرت امام می‌شد و این اعتماد استمرار داشته و خواهد داشت. حضرت امام دنبال پست و مقام نبودند ولی لطف خداوند شامل حال مردم شد و انقلاب به پیروزی رسید.
سخنگوی شورای نگهبان از مذاکره خود با یکی از وزرا در مورد ایرادات FATF خبر داد و گفت: در این مورد مجلس باید نظر بدهد؛ اینکه چنین موضوع مهمی با نظر یک وزیر اجرایی شود، برخلاف اصل 77 قانون اساسی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان، دکتر عباسعلی کدخدایی در نشستی با حضور جمعی از دانشجویان بسیجی در لانه جاسوسی ضمن تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر خم با اشاره به نقش مهم دانشجویان در ساختن آینده کشور، بیان کرد: دانشجویان نقش تعیین‌ کننده‌ای در ساختن آینده کشور دارند؛ بنابراین باید دقت کنند که از فرصت به دست آمده بهره لازم را ببرند تا با تعیین مسیر روشن در آینده در جامعه حضور فعال و تأثیرگذار داشته باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران، نظامی است که در کشاکش درگیری‌های با ظلم، ستم، استکبار و استعمار به این مرحله رسیده است. در دوران ستم‌شاهی مردم فقط در برخی از بخش‌های زندگی خودشان رشد داشتند، اما در حوزه اجتماعی تابع یک نظر واحد و اشتباه بوده‌اند.
 
کدخدایی ادامه داد: نهضت حضرت امام خمینی (ره) از قبل از سال 1342، یک نهضت تعیین‌کننده برای جامعه بود و تلاش داشت که انحرافی که در جامعه اسلامی به وجود آمده است، اصلاح شود. این حرکت سختی و هزینه‌هایی برای حضرت امام، اطرافیان و کسانی که از ایشان تبعیت می‌کردند، داشت.
 
وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) حرکت آزادی بخش خود را به یک خودسازی شخصی و ترویج این خودسازی به جامعه گره زدند. حضرت امام نشان دادند که انسانی می‌تواند راهنما قرار گیرد که خودساخته و از قید هوای نفس رها شده باشد و بتواند اول مشکل خود را حل کرده و بعد مشکلات مردم را رفع کند. ایشان علم و تهذیب نفس را در کنار هم پیش می‌بردند و این باعث اعتماد مردم به حضرت امام می‌شد و این اعتماد استمرار داشته و خواهد داشت. حضرت امام دنبال پست و مقام نبودند ولی لطف خداوند شامل حال مردم شد و انقلاب به پیروزی رسید.
 
کدخدایی خاطرنشان کرد: با شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران، آنهایی که به دنبال داشتن یک ابزار لازم برای هدایت جامعه بودند، به حکومت رسیدند. حکومت اسلامی به دنبال منفعت گروهی و طبقاتی و شخصی نبود، بلکه به دنبال اجرای احکام اسلامی و ترویج آزادی‌ها و تامین آرمان‌های مردم مسلمان بود. این شجره طیبه با خون شهیدان گرانقدرمان آبیاری شد.
 
وی با اشاره به دشمنی‌های بدخواهان نظام پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: استکبار حاضر به پذیرش از دست دادن یک پایگاه عظیم سیاسی و نظامی خود در منطقه نیست و در همه جای دنیا تلاش می‌کند که پایگاه خود را حفظ کند و در ایران نیز هدف خود را براندازی جمهوری اسلامی قرار داده است.
 
کدخدایی با اشاره به هزینه‌های بسیاری که بابت حفظ استقلال کشور تاکنون پرداخت شده، ادامه داد: وظیفه دانشجوی اسلامی این است که با خوب درس خواندن برای حضور در صحنه‌های مختلف که مورد نیاز نظام است آماده شود و به استمرار نظام یاری برساند.
 
وی با تاکید بر حفظ نعمت جمهوری اسلامی بیان کرد: دانشجو باید در مسایل سیاسی نیز وارد شود و در صورت مشاهده اشتباهی از سوی مسئولین از آنها سئوال کند و با بصیرت ادامه تحصیل دهد و در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی حاضر شود.
 
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به برگزاری انتخابات در سال آینده، تصریح کرد: دانشجو باید با بصیرت و آگاهی دادن به دیگران نقش بیشتری در جامعه ایفا کند و به حداقل تکلیف خود که رأی دادن است اکتفا نکند. باید گفتمان انقلاب اسلامی، نفی فساد، نفی ناهنجاری‌ها و انحرافات، احیا شوند و وظیفه دانشجوی مسلمان تنها در فراگیری دانش خلاصه نمی‌شود و باید در صحنه حاضر باشد و مطالبه کند.
 
وی در خصوص مبنای سیاست خارجی مصرح در قانون اساسی بیان کرد: سیاست نفی سلطه، استکبار و ظلم که قانون اساسی به آن صراحت دارد، مبنای سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی است.
 
عضو حقوقدان شورای نگهبان به توطئه‌های دشمنان در انتخابات اشاره و اظهار کرد: دشمنان در اوایل انقلاب با روش‌های سخت از جمله بمب‌گذاری و ترور قصد اخلال در نظام داشتند اما امروزه با گستردگی شبکه‌های مجازی از روش‌های نوینی استفاده می‌کنند که باعث تردید و شبهه در اذهان می‌گردد که لازم است در این زمینه شفاف سازی شده و سوالات توسط مسئولین پاسخ داده شود.
 
وی از مذاکره خود با یکی از وزرا در مورد ایرادات FATF خبر داد و گفت: در این مورد مجلس باید نظر بدهد و اینکه چنین موضوع مهمی با نظر یک وزیر، اجرایی شود، بر خلاف اصل 77 قانون اساسی است.
 
کدخدایی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم بررسی صلاحیت کاندیداها اشاره و تاکید کرد: هیچ نظامی در دنیا وجود ندارد که بدون توجه به شایستگی افراد به آنها مسئولیتی بدهد و برای شرکت در انتخابات صلاحیت‌های کاندیداها در همه نظام های سیاسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع:ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین