Thursday 25 April 2024| ۱۸: ۵۷ - پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
تجدید میثاق بنیاد حفظ آثار زنان دفاع مقدس با آرمان های امام خمینی(س) در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران:
با کمک ایمان، وحدت ،همدلی ، ولایت پذیری و تبعیت محض از امام خمینی(س) پیروز میدان بودیم/با تمام وجود و با همه وجود در خدمت اسلام و حفظ ارزش ها خواهیم بود.
مجتهدزاده: پرچمی را که حضرت امام خمینی(س) به دست توانمند مقام معظم رهبری سپردند را صیانت می کنیم

زنان بسیج مناطق مختلف تهران،معلمان و مدیران آموزش و پرورش مناطق تهران،همسران شهدا،جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم که از سوی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس دعوت به همکاری شده بودند با آرمان های والای امام خمینی(س) تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان،مراسم نثار تاج گل و تجدید میثاق همسران شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم صبح امروز با حضور روسای سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس و دو هزار زن بسیجی فعال در عرصه های سیاسی و اجتماعی در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

ارشدی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نشر آثار زنان دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان گفت:این سازمان در هفته دفاع مقدس به عنوان سازمانی که در نشر ارزش های دفاع مقدس و نقش زنان فعالیت دارد در برنامه هر سال تجدید میثاق با آرمان های امام راحل را در دستور کار خود قرار می دهد . از این رو امروز در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضور یافتیم تا مولفه های دوران دفاع مقدس را احیا کنیم.

ارشدی در ادامه افزود:همسران بزرگوار شهیدانی چون سردار سرتیپ حسین همدانی و سردار محمد ناظری که به عنوان متولیان اصلی امنیت کشور در زمان حال هستند امروز در حرم مطهر امام خمینی(س) حضور یافتند تا در عرصه دفاع مقدس و... به ایراد سخنرانی بپردازند.همچنین  در پایان این مراسم دختر شهید ناظری نیز بیانیه پایانی را قرائت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: بر این باوریم که اگر امروز زنان در جمهوری اسلامی ایران دارای  شانیت و جایگاهی خاص هستند به خاطر دیدگاه های ارزشمند امام خمینی(س)است .  از سوی دیگر در دوران دفاع مقدس امام راحل همواره به نقش موثر و تاثیر گذار زنان در پشتیبانی از جبهه و جنگ تاکید داشتند و زنان را به تشویق اعضای خانواده برای شرکت در جنگ،مدیریت عاطفی زنان به عنوان مادر ، همسر و خواهر مورد ستایش قرار می دادند.

در ادامه این مراسم مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس در  سخنرانی گفت:امروز همه زنان فعال بسیج،همسران گرانقدر شهدا جهت بیعت با امام خمینی(س) و مقام معظم رهبری در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گرد هم آمدیم زیرا در عصر کنونی توطئه های دشمن اسلام  به شکل دیگری خود را نشان می دهد.

مجتهد زاده در ادامه افزود:امروز با جنگ سخت مواجه نیستیم و جنگ به شکل دیگری جاری و ساری می شود. تکلیف در جنگ سخت این بود که با کمک ایمان، وحدت ،همدلی ، ولایت پذیری و تبعیت محض از امام خمینی(س) پیروز میدان بودیم. اما الان در جنگ نرم شرایط فرق کرده و مقام معظم رهبری می فرمایند:" اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم است". جنگ نرم اصلا قابل مشاهده و ملموس نیست.در این نوع جنگ نمی دانیم دشمن کیست ،دشمنان برنامه ریزی می کنند و خطر این جنگ صدها برابر خطرناک تر از جنگ سخت است.

وی تصریح کرد: در جنگ سخت انسجام بود اما اینجا تفرقه است. در جنگ سخت همدلی ملت بود و در جنگ نرم اختلاف افکنی می کنند. در جنگ سخت خودباوری و ایمان شدت می گرفت اما جنگ نرم باور واعتقادات انسان ها را نشانه می گیرد.در جنگ نرم خواهرانی که در عرصه هشت سال دفاع مقدس کوشیدند و مجاهدت کردند و به بهترین نحو مدیریت احساسات خود را رهبری کردند تکلیف شان این است که باید توطئه جنگ نرم را بشناسند.زیرا دشمن نخستین جایی که مورد هجمه قرار می دهد کانون گرم خانواده است و فروپاشی خانواده ها اولین هدف دشمن است .الان تکلیف همه ملت ایران  که وارثان خون شهدا هستند این است که هوشیار باشند و بصیرت شان را بالا ببرند. در این جنگ نرم باید پیروز میدان باشیم همان گونه که در جنگ سخت پیروز بودیم.در تجدید بعیت  و عهد بستن  با امام راحل و مقام معظم رهبری نشان می دهیم ، پرچمی را که حضرت امام خمینی(س) به دست مبارک و توانمند مقام معظم رهبری سپردند را ما صیانت می کنیم با تمام وجود و با همه وجود در خدمت اسلام و حفظ ارزش ها خواهیم بود.

لازم به ذکر است در این مراسم همسر شهید حاج حسین همدانی آخرین خاطرات این شهید بزرگوار را بیان کردند و دختر شهید ناظری بیانیه ای را خطاب به امام خمینی(س)قرائت کردند. 

منبع:آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: