Wednesday 24 April 2024| ۱۳: ۲۴ - چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
قرآن به تعبیر امام خمینی(س)،کتاب انسان سازی است و برگزاری محفل انس با قرآن تدبیری شایسته و قابل تقدیر است.

محفل انس با قرآن در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد

محفل انس با قرآن با حضور کارکنان سازمان بهشت زهرا(س) و حرم مطهر امام خمینی(س) در جوار بارگاه ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران صبح امروز برگزار شد.

سلیمی کارشناس قرآنی شبکه قرآن در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان در خصوص برگزاری مراسم انس با قرآن گفت:قرآن قانون اساسی انقلاب اسلامی و کتاب زندگی انسان ها است.قرآن به تعبیر امام خمینی(س)،کتاب انسان سازی است و برگزاری محفل انس با قرآن تدبیری شایسته و قابل تقدیر است.

سلیمی در ادامه بیان کرد:کتاب قرآن برخلاف برداشت سطحی برخی از افراد، فقط کتاب مراسم ترحیم ،جایگاه سفره عقد، کتاب تبرک و تیمم نیست بلکه دستورها و اوامر قرآنی را باید در قالب رفتارهای اجتماعی  ساماندهی کرد و سبک زندگی قرآنی را در جامعه رواج داد.

وی افزود: برگزاری جلسات به صورت ماهیانه و توجه کردن به مفاهیم قرآن ،برگزاری مسابقه فرهنگ قرآنی و...  کمک می کند که افراد در وظایف سازمانی برمبنای رفتارهای قرآنی کارهای خود را مدیریت کنند از این رو بالا بردن کیفیت و کمیت این برنامه ها حائز اهمیت است تا بتوانیم شاهد تاثیر بیشتر فرهنگ قرآنی باشیم .

عباسی شهردار حرم مطهر امام خمینی(س) در مراسم انس با قرآن گفت:دوشنبه ابتدای هر ماه کلیه پرسنل سازمان بهشت زهرا(س) و حرم مطهر امام راحل برای شرکت در محفل انس با قرآن حضور پیدا می کنند و علاوه بر ایجاد یک فضای معنوی، مقوله همدلی نیز در بین کارکنان بیشتر مشاهده می شود.

وی در پایان بیان کرد:در محفل انس با قرآن قاریان برجسته بین المللی شرکت می کنند و پخش تلویزیونی از شبکه قرآن صورت می گیرد.

منبع:آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین