Saturday 20 April 2024| ۱۷: ۰۵ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
تحلیل همدلی بین مسئولان و مردم در اندیشه امام خمینی(س):
انقلاب اسلامی ایران از یک نظام فراایدئولوژیکی برخوردار است در نظام جمهوری اسلامی ایران اجرای باورها و اعتقادات در مرحله ای از اولویت فراملکوتی قرار دارد.اولویت قرار دادن اعتقادات و باورها در این نظام مقدس همواره مد نظر رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود.
یک استاد دانشگاه:امام راحل با فرهنگ قرآنی و مقایسه الهی برای کارگزاران نظام مسائلی را تبیین می کرد

روابط بین فردی در نظام اداری نباید با رقابت و ستیزه جویی همراه باشد.مدیرانی که در اندیشه تخریب و رقابت هستند آسیب های زیادی را به نظام اداری وارد می سازند که جامعه را رو به افول می کشاند.در حالیکه رهبران فکری و سیاسی ایران به خصوص امام خمینی(س) در این زمینه اندیشه های والایی را ترویج کردند و سعی در گسترش و بهبود روابط بین فردی بودند.

دکتر جعفر بای آسیب شناس مسائل اجتماعی و استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار آستان گفت: نظام اسلامی با ترویج فرهنگ برادری به جای رقابت و ستیزه جویی به دنبال همکاری و ایجاد مشارکت همه جانبه جمعی است.امام راحل نیز برای پیشبرد اهداف کلان سازمانی و حصول آرمان های نهایی روابط بین فردی و تعامل را در نظام جمهوری اسلامی ایران توصیه و تاکید داشتند.

بای با تحلیل برخی اندیشه های امام راحل در خصوص همدلی و برادری مسئولان در رفع مشکلات جامعه گفت:در چنین مدل حکومتی اثرگذار کار برای فرد توسط نظام الهی و اعتقادی انجام می پذیرد.فرد برای کسب ارتقای شغلی و یا موقعیت ممتاز اداری به دنبال ارائه گزارشات پر و پیمان نیست چرا که در قضاوت خداوند و نظام الهی همه خدمات کوچک یا ارزنده ثبت و درج می شود و هیچ گونه نگرانی در نادیده گرفتن اقدامی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: امام راحل وقتی ملت شریف ایران را به همدلی و برادری دعوت می کنند منظور آن است که همه برای رضایت خداوند متعال تلاش کنند تا به لطف الطاف الهی جامعه از مشکلات و چالش ها دور شود.

این استاد دانشگاه افزود: در بیانات امام راحل مشخص است که دعوت به برادری یعنی حل مشکلات با تکیه بر توان و قدرت داخلی تا حدی که هیچ دشمنی اجازه دخالت به خود ندهد.

وی ادامه داد: با برادری و همدلی و ایجاد این دو محور اساسی بین مردم و مسئولان ظرفیت های درونی و توانمندی ها و سرمایه های عظیم اقتصادی و حتی تمام عناصر انسانی به رشد و بالندگی می رسد.زیرا با همکاری و همدلی و مشارکت همه جانبه افراد یک ملت برای تحقق اهداف بر اساس اولویت بندی ها تلاش می کنند.

دکتر بای با اشاره به اینکه امام خمینی(س) نظامی را مد نظر داشتند که بر اساس یک نظام الهی باشد،گفت: امام راحل با فرهنگ قرآنی و مقایسه الهی برای کارگزاران نظام مسائلی را تبیین می کرد و این مدل و سیستم جدید با تمام رژیم های دیگر متفاوت بود.انقلاب اسلامی ایران از یک نظام فراایدئولوژیکی برخوردار است در نظام جمهوری اسلامی ایران اجرای باورها و اعتقادات در مرحله ای از اولویت فراملکوتی قرار دارد.اولویت قرار دادن اعتقادات و باورها در این نظام مقدس همواره مد نظر رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین