Friday 19 April 2024| ۰۲: ۲۸ - جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
فاطمه بی بی کریمی افزود: آنچه برای پسرم اولویت داشت اسلام ناب محمدی و دفاع از آموزه های دینی بود و همواره می گفت که برای حفظ اسلام نباید در خانه ماند و باید مردانه در میدان عمل بود. 

به گزارش آستان به نقل از ایرنا وی ادامه داد: پسر شهیدم حریم ولایت را بر هر چیز ارجح می دانست و آنچنان برای حضور درجبهه مصمم بود که هیچ کس نمی توانست مانع رفتنش شود. 

مادر این شهید بزرگوار افزود: محمد علی از کودکی صبور، پر حوصله و با زکاوت بود، به طوریکه همواره زبانزد اهالی روستای حشمتیه بود. 

وی بیان کرد: به دلیل نداشتن امکانات تحصیل در روستا و فقر اقتصادی فرزند شهیدم با وجودی که شاگردی ممتاز و موفق بود اما تا پنچم ابتدایی ادامه تحصیل داد و از تحصیل بازماند. 

مادر این شهید گلگون کفن ادامه داد:محمد علی بعد از ترک تحصیل در کارهای کشاورزی کمک حال پدرش بود و برای گذران زندگی تابستان ها کشاورزی و در زمستان ها نیز کارگری می کرد. 
وی افزود: در دوران انقلاب در سنگر مسجد بسیار فعال بود و به توزیع اعلامیه در شهر و روستا می پرداخت و این کار را وظیفه دینی خود می دانست. 

 مادر این شهید گفت: محمد علی در آخرین وداع گفت که از میان رنگ ها، رنگ سرخ را دوست دارد و از میان روزها عاشورا و با بیان این کلمات هیچ گمان نمی کردیم که چون شقایقی سرخ به دیدار معبود بشتابد. 

وی بیان کرد: فرزندم را با رضایت قلبی به نبرد با دشمن و حق علیه باطل فرستادم و از این که وی برای هدفش به شهادت رسیده است، خرسندم. 

 مادر شهید محمد علی باقری گفت: حفظ دین، دفاع از اسلام، ادای تکلیف شرعی و لبیک به فرمان امام خمینی (س)، شالوده تفکر پسر شهیدم بود و حضورش در جبهه های حق علیه باطل با ایمانی راسخ و با نیت قلبی بود.

برادر شهید محمد علی قربانی نیز خاطر نشان کرد: برادر شهیدم محمد علی بسیار صبور، با ایمان ،باهوش و شجاع بود. 

 چراغلی قربانی افزود: محمد علی به نماز و روزه بسیار اهمیت می داد و با وجودسن کمش نماز را در اول وقت می خواند و روزه اش را می گرفت. 

وی ادامه داد: نمازش را بیشتر در مسجد روستا می خواند و همه خواهران و برادران را سفارش به نماز در مسجد می کرد. 

این برادر شهید بیان کرد: برادرم به جبهه و جنگ علاقه مند بود و نبرد در جبهه و دفاع از مرز و بوم را وظیفه شرعی و ملی خود می دانست و این روحیه وی را در 14 سالگی راهی نبرد کرد. 

وی افزود: محمد علی در عملیات مین یابی بر اثر اصابت مین پایش قطع شد و پس از خونریزی شدید به درجه رفیع شهادت رسید. 

قربانی اظهار کرد: افتخار خانواده معظم شهدا این است ک در دامن خود جوانمرد و شیر مرد پرورش دادند و من به چنین برادری افتخار می کنم. 

شهید محمد علی باقری در سال 1348 در روستای حشمتیه از توابع شهرستان خمین متولد شد و در سال 1363 درعملیات مین یاب منطقه بانه به درجه رفیع شهادت نائل شد. 

شهرستان خمین در دوران دفاع مقدس بیش از یک 1000 شهید، 2500 جانباز و 90 آزاده، تقدیم انقلاب اسلامی کرد. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین