Thursday 28 March 2024| ۱۹: ۰۱ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
امیر دریادار حبیب الله سیاری:
خوشبختانه در عرصه دریاهای آزاد جهان حضور داریم و اقتدار نظام را به مرز نمایش می گذاریم به برکت همان فعالیت هایی است که با تدبیر امام راحل سرلوحه قرار دادیم.
امام خمینی(س)تاکید داشتند،برای تامین تجهیزات دفاعی روی پای خود بایستیم/نقش معنوی امام راحل در پیروزی عملیات مروارید بی بدیل بود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی(س) ضمن تسلیت ایام سوگواری و در آستانه سالروز نیروی دریایی گفت :هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرمان امام راحل نامگذاری شد.بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ابتدای انقلاب اسلامی یک جمله و تدبیر مهمی را گوشزد کردند وفرمودند:"برای تامین تجهیزات مورد نیاز درباره دفاع روی پای خود بایستید." این پیام تاریخی امام راحل را در طول دفاع مقدس و هم اکنون عملا مشاهده می کنیم، که با تحریم هایی که از 22 بهمن 57 نسبت به نیروهای مسلح به وجود آوردند تا به امروز هیچ گونه تجهیزاتی را به ما ندادند و ما روی پای خود ایستادیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان ، امیر دریادار حبیب الله سیاری در ادامه با اشاره به پیروزی عملیات مروارید گفت:پیروزی عملیات مروارید در 67 مین روز دفاع مقدس اتفاق افتاد و نتایج ارزشمندی را به همراه داشت. شکست نیروی دریایی کشور دشمن ،انهدام پایانه های نفتی الوک و الامیه،قطع صادرات نفتی دشمن، محاصره دریایی بندر فاو و بصره ،جلوگیری از صادرات و واردات هر گونه کالا به کشور دشمن، حفظ سیادت جمهوری اسلامی ایران بر خلیج همیشه فارس را به همراه داشت همچنین بازتاب سیاسی که پیروزی در داخل کشور و کشورهای خارجی و فرامنطقه داشته است از نتایج ارزشمند علمیات مروارید است .

وی تصریح کرد: دشمن زمانی که به کشور حمله و در عرصه دریا حضور پیدا کرد بر این باور بود نیروی دریایی به هیچ عنوان آمادگی دفاع ندارد زیرا طی دو سالی که ایران درگیر انقلاب اسلامی و جنگ بود هیچ گونه رزمایش ، نگهداری و تعمیر در خصوص ناوشکن ها انجام نشده بود و آموزش طولی و عرضی در آن میسر نبود و دشمن فکر می کرد با این تصور اشتباه می تواند ایران را از خلیج فارس دور می کند و بر منطقه تسلط پیدا کند اما در 67 مین روز دفاع مقدس تفکرات دشمن برعکس از آب درآمد و طرح عملیاتی ذوالفقار در مقابله با دشمن را طراحی کردیم و آمادگی صد در صد برای مبارزه با دشمن را داشتیم.

دریادار سیاری به عواملی که باعث پیروزی ایران در عملیات مروارید شد اشاره کرد،گفت:  برکت انقلاب محکم ترین دلیل برای این پیروزی بود و حضور جوانان انقلابی در نیروی دریایی در آن مقطع زمان و روی پای خود ایستادن نیز دلیل دومی است که باید مطرح شود اما در این میان نقش اساسی که در پیروزی عملیات مروارید بی بدیل بود نقش معنوی امام راحل به شمار می رود، که فرمان ایستادگی ، آمادگی و مقابله با دشمن را صادر فرمود.نقش معنوی امام خمینی(س) در دفاع مقدس در همه عملیات ها کاملا روشن و مشخص است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان کرد:امروز در بحث آموزش نیروی انسانی که در قبل از انقلاب وابسته بودیم کاملا خودکفا هستیم و در مقولاتی چون ساخت و ساز تجهیزات و ... روی پای خود هستیم و به برکت همان اقدامات است. خوشبختانه در عرصه دریاهای آزاد جهان حضور داریم و اقتدار نظام را به مرز نمایش می گذاریم به برکت همان فعالیت هایی است که با تدبیر امام راحل سرلوحه قرار دادیم.همت، پا در رکاب بودن، دلسوز بودن، دانش ،علم، شجاعت و... اینها فرمایشات مقام معظم رهبر است که در خصوص نیروی دریایی فرمودند و نقش موثری دارد.

وی افزود:باید افتخار کنیم به خود بیاییم و فکر کنیم که چه مسیر پر افتخاری را ادامه دادیم که به این تایج رسیدیم و باید راه شهدا،پیش کسوتان و آزادگان را ادامه دهیم زیرا این مسیر پر افتخار باعث می شود تا محضر اقتدار مردم در عرصه دریا باشیم. شعار راه ما راه حسین(ع) است ما را به سر منزل مقصود می رساند امروز در بارگاه ملکوتی امام خمینی(س)تجدید عهد می بندیم تحت رهبری وفرماندهی کل قوا به خوکفایی رسیدیم وبه آنچه که امام راحل  تاکید داشتند دست یافتیم.با تکیه برتوان داخلی و جوانان این مرز و بوم و تکیه بر دانش و علم خودمان با تدبیر امام راحل در جهتی گام برداریم و نیروی دریایی بسازیم در شان ملت ایران است.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین