Friday 29 March 2024| ۱۱: ۴۴ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
نکته مهم تر تفاوت دیدگاه ها و نظرات سیاسى حاضرین در آن نشستها بود که هیچ گاه به گسست و پراکندگى منجر نمى شد. کافى است به نام اعضاى آن حلقه گعده توجه کنید که دریابید چه مقدار میان ایشان اختلاف مشرب وجود داشته است.
یادگار گرامی امام، به بهانه رحلت آیت الله موسوی اردبیلی خاطراتی را از حضور در محافل روحانی قم بیان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان، آیت الله سید حسن خمینی در صفحه اینستاگرام خود ذیل عکسی از اقامه نماز بر پیکر آیت الله موسوی اردبیلی که صبح امروز برگزار شد، نوشت:

روایت یادگار امام از گریه آیت‌الله شبیری در حین نماز میت بر پیکر آیت‌الله موسوی اردبیلی

«امروز در میانه نماز میت، وقتى استاد بزرگوار ما، آقاى شبیرى به فرازى رسیدند که در آن مى خوانیم «اللهم انّ هذا المسجّى...»بغض بر صدایشان مستولى شد و احساس کردم که گریه مى کنند. یادم افتاد که این بزرگوار بیش از هفتاد سال است که با آن مرحوم رفاقت داشته و روشن است که وداع با رفیق چه میزان دشوار است. 

سال ١٣٦٨ بود که من به قم آمدم تا در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل شوم. همان هفته هاى اول به سبب رفاقت با برادرم سید محمد روحانى با حلقه اى از بزرگان و فضلاى حوزه آشنا شدم. 

حلقه دوستانه و عالمانه اى که شبهاى پنج شنبه در منزل آیت الله سید مهدى روحانى گرد هم مى آمدند و در طول هفته در جاهاى دیگرى مثل بیت مرحوم آیت الله حاج آقا رضا صدر هم جمع مى شدند. حلقه اى که امروزه هم باقى ماندگان آن جمع ، برقرارش مى دارند .

همان سال مرحوم آیت الله اردبیلى از تهران به قم هجرت کرده بودند و مسند قضا را به کرسى تدریس مبدل ساخته بودند. ایشان هم یکى از افراد همان جمع دوستانه بودند که اکثراً از شاگردان مرحوم آیت الله داماد و حضرت امام تشکیل یافته بود. آن جمع بى تردید ، هم بازگو کننده ى کاملى است از فرهنگ حوزه علمیه قم و هم الگوى بسیار خوبى است براى نسلهاى موجود. تدین و صمیمیت همراه با بحث هاى عالمانه که جلسات را از بطالت خارج مى کند، در کنار مزاح هایى که خستگى کارهاى روزمره را از تن بیرون مى برد(خلوت خوش است و صحبت احباب خوش تر است).

نکته مهم تر تفاوت دیدگاه ها و نظرات سیاسى حاضرین در آن نشستها بود که هیچ گاه به گسست و پراکندگى منجر نمى شد. کافى است به نام اعضاى آن حلقه گعده توجه کنید که دریابید چه مقدار میان ایشان اختلاف مشرب وجود داشته است. 

خداى سبحان روح مطهر آیت الله اردبیلى را با اولیاء خویش محشور دارد».


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین