Saturday 20 April 2024| ۰۶: ۵۳ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
در امضاء دفتر یادبود فیدل کاسترو؛
وی با بیان اینکه رهبر فقید کوبا ارتباط راحت و خوبی با مردم کشور خود داشت، اظهار کرد: کاسترو فارغ از همه مسائل سیاسی، یک انسان به تمام معنا بود و همه ما از این ضایعه درگذشت او متأسف هستیم.
یادگار گرامی امام با حضور در محل اقامت سفیر کوبا در تهران دفتر یادبود فیدل کاسترو را امضاء کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان، آيت الله سید حسن خمینی ، ضمن تسلیت به مردم کوبا و رهبر این کشور به خاطر درگذشت فیدل کاسترو و بیان اینکه خاطرات بسیار خوبی از دیدارهایم با آقای کاسترو دارم، یادآور شد: از کودکی نام ایشان را با عظمت و شکوه شنیده بودیم تا اینکه در سفر سال 1380 ایشان به ایران، در حرم امام و جماران با یکدیگر ملاقات کردیم.

آيت الله سيد حسن خميني: کاسترو آمریکا را ببری کاغذی می دانست

وی، جذابیت، مطالعه بالا و بی آلایشی را از ویژگی های رهبر فقید کوبا ذکر کرد و با ذکر خاطره ای گفت: کاسترو آمریکا را ببری کاغذی می دانست.

یادگار امام با اشاره به سفر خود به کوبا و 5 بار ملاقات با کاسترو طی این سفر، گفت: برای من بسیار جالب بود که آقای کاسترو در شرایط فروپاشی بلوک شرق توانست کوبا را روی پای خود نگه دارد.

وی با بیان اینکه رهبر فقید کوبا ارتباط راحت و خوبی با مردم کشور خود داشت، اظهار کرد: کاسترو فارغ از همه مسائل سیاسی، یک انسان به تمام معنا بود و همه ما از این ضایعه درگذشت او متأسف هستیم.

در این دیدار آقای ولادیمیر آندره گونزالس کسادا سفیر کوبا در جمهوری اسلامی ایران نیز خطاب به یادگار امام گفت: می توان گفت حضور شما در این مکان، به نشانه دوستی میان رهبر انقلاب ایران و کوبا انجام شده است و همانگونه که ما در فقدان ایشان لحظات سختی را سپری می کنیم، مطمئنیم شما نیز در هنگام درگذشت امام خمینی چنین لحظات سختی را سپری می کردید.
وی با اشاره به شرایط سخت دو کشور در دوران انقلاب مردمی، یادآور شد: در سالی که انقلاب کوبا به پیروزی رسید در شرایط سختی قرار داشتیم؛ بیست سال پس از آن نیز انقلاب اسلامی به پیروزی رسید که این انقلاب هم شرایط سختی را داشت، اما واقعیت است است که هر دو کشور در دوران پس از انقلاب هم، شرایط سختی را گذراندند که دلیل آن وجود «امپریالیسم» به عنوان یک دشمن مشترک بود.

سفیر کوبا در جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه اکنون در فقدان هر دو رهبر انقلاب باید قوی تر باشیم و راه آنها را ادامه دهیم، گفت: کاسترو فردی مردمی بود و فارغ از شخصیت جنگجو یا انقلابی او، انسانی عالی بود.

وی با ابراز خرسندی از حضور یادگار امام در سفارت کوبا و امضای دفتر یادبود، با اشاره به سفر یادگار امام به کوبا، گفت: فیدلی که شما شناختید و ما می شناسیم را می خواهیم برای همیشه در قلب ها و دلهایمان حفظ کنیم.

در پایان نیز سید حسن خمینی دفتر یادبود فیدل کاسترو را امضاء کرد و در آن نوشت:

«بسمه تعالی
با تاسف و تاثر امروز دفتر یادبود مبارز بزرگ و رهبر سترگ کشور کوبا را امضا می‌کنم.
نام کاسترو در جهان دیروز همراه با آزادی‌خواهی و مبارزه در راه آزادی گره خورده است. رهبری که قصد داشت کشوری را در دل جهان آشفته و دوقطبی به سوی بهتر شدن رهنمون شود. امید است خدای بزرگ کشور کوبا را در مسیر سعادت و بهروزی قرار دهد.
سید حسن خمینی
8 آذر 95»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین