Thursday 25 April 2024| ۱۶: ۴۲ - پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
رییس سازمان نهضت سواد آموزی در حرم مطهر گفت:
در فضای ملکوتی و نورانی حرم مطهر از امام و شهدا استمداد می طلبیم زیرا امام راحل به ملت ایران عزت ،آبرو و منزلت داد و با حضورمان در حرم مطهر پیوند خود را با امام خمینی(س) و آرمان های شان محکم می کنیم.
امام خمینی(س) یک حقیقت همیشه جاوید است

رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت:در سازمان نهضت سواد آموزی هر روز نام امام خمینی(س) زنده است و توجه به پیام،فرامین و فرمایشات ایشان به عنوان یک بخشی از زندگی کاری و روزمره تکرار و تمرین می شود.

علی باقرزاده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان در حرم مطهر گفت:هفته بزرگداشت سواد آموزی هفته ای باشکوه و بزرگ برای مردم سرزمین مان و جهان اسلام است.

وی با اشاره به فرمان تاریخی امام راحل در خصوص تشکیل نهضت سواد آموزی در راستای ریشه کن کردن بی سوادی تصریح کرد:حضرت امام خمینی(س) در شرایطی این پیام را صادر کرد که جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی هنوز شکل نگرفته بود و دولت برخاسته از اراده و آرای مردم تشکیل نشده بود و در شرایط دولت موقت به سر می بردیم اما شاهد بودیم که امام راحل آموزش را برای همگان مهم تر از بهداشت و مسکن مورد توجه قرار دادند.

وی افزود:37 سال پیش که امام بزرگوار چنین پیامی را صادر کرد شرایط آموزش در تمام دنیا در وضعیت ناگواری بود و چند سال پیش بود که فرمان تاریخی امام راحل در بیانیه های یونسکو مشاهده شد و به این جمع بندی دست یافتند که مسئله آموزش بر تامین حوائجی مانند بهداشت و مسکن نیز اولویت دارد.زیرا اگر سواد و آموزش محور نباشد شاخص سلامت و بهداشت نیز خدشه دار می شود.

باقرزاده تصریح کرد:در فضای ملکوتی و نورانی حرم مطهر از امام و شهدا استمداد می طلبیم زیرا امام راحل به ملت ایران عزت ،آبرو و منزلت داد و با حضورمان در حرم مطهر پیوند خود را با امام خمینی(س) و آرمان های شان محکم می کنیم.

رییس سازمان نهضت سواد آمزوی خاطر نشان کرد:امام خمینی(س) یک حقیقت همیشه جاوید است. ایشان ابرمردی است که در طول تاریخ بعد از انبیاء(ع) تنها شخصیتی است که حلقه ای از زنجیر اهل بیت علیه السلام بوده که حکومت ناب محمدی(ص) را تشکیل داد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: