Wednesday 24 April 2024| ۰۲: ۴۶ - چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
سخنان دکتر حسن روحانی در حرم مطهر:
امروز هم بعد از رحلتش قبر شریفش در کنار مقبره مطهر امام راحل و حاج احمد آقا قرار گرفت و این نشان می دهد ایشان در حیات و ممات همواره در کنار امام بوده اند.
آیت الله هاشمی در طول زندگی و  حیات خود در کنار امام راحل و رهبری بود

حسن روحانی در مراسم گفت و گو با خبرنگاران، با بیان این که رحلت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی از یاران بسیار نزدیک حضرت امام(س) و مقام معظم رهبری برای همه ملت ایران مصیبتی بزرگ بود، اظهار کرد: آیت الله هاشمی در همه روزهای سخت انقلاب ، نهضت و نظام جمهوری اسلامی ایران یک پناه گاه بزرگ برای مردم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان به نقل از جماران وی در خصوص حضور میلیونی مردم در مراسم تشیع آیت الله هاشمی(ره) گفت: مردم انصافا در رحلت این مرد بزرگ وفای خودشان را به خادمان انقلاب و نظام به خوبی نشان دادند . این از لحاظ سیاسی برای ما بسیار مهم بود که ملت ما در کنار مسئولین بزرگ این نظام تا روز آخر هستند و بعد از رحلت یا شهادت مردم با حضور میلیونی خودشان در خیابان های تهران نشان دادند که این رابطه و اعتماد بین مردم و مسئولین برای مردم برای همیشه وجود دارد.

روحانی با اشاره به این که نکته دومی که مردم را تکان داد مظلومیت آیت الله هاشمی رفسنجانی بود، یادآور شد: ما در تاریخ انقلاب و نهضتمان مظلومینی را دیدیم و در میان این مظلومین شهید بهشتی یک نمونه بسیار بزرگ آن بود و آیت الله هاشمی هم شبیه آن مرد بزرگ دارای مظلومیت بود و این مظلومیت باعث شدکه مردم بعد از رحلت او تکان بخوردند.

وی اضافه کرد:خوشبختانه این مساله باعث شد که همه مردم وحدت بیشتری پیدا کنند. تشییع ایشاننمایشی بود از وحدت مردم از همه جناح ها و گروه ها و این نشان می دهد که ملت بزرگ ما به خوبی زمان را می شناسد، آن روزی که همه باید یک پارچه به صحنه بیایند و به جهانیان وحدت خودشان را نشان دهند به خوبی به وظیفه خود عمل می کنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نکته آخر این که  اگر بخواهیم  یکی از ویژگی آیت الله هاشمی را  را در سراسر زندگی اش به غیر از جهاد، ایثار و فداکاری  بیان کنیم، آن مسئله عقلانیت و اعتدال ایشان بود. ایشان در همه موقعیت ها  مسائل، فشارها و پیچ و خم های مختلف را با عقلانیت و با تدبیر، میانه روی و اعتدال حل می کردند. پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی برای همه ما راه عقلانیت و اعتدال است و ان شاء الله مردم ما همین راه را انتخاب می کنند.

حسن روحانی در پایان افزود: خوشبختانه ایت الله هاشمی در طول زندگی و  حیات خود در کنار امام و رهبری بود و امروز هم بعد از رحلتش قبر شریفش در کنار مقبره مطهر امام راحل و حاج احمد آقا قرار گرفت و این نشان می دهد ایشان در حیات و ممات همواره در کنار امام بوده اند. انشالله خداوند به ما توفیق دهد که راه امام و راه مقام معظم رهبری را به خوبی ادامه دهیم و خادم خوبی برای ملت بزرگوار ایران باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین