Tuesday 19 March 2024| ۰۵: ۰۵ - سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کد خبر: ۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
آيت الله سید حسن خمینی:
به حال آنها که رفتند و یا خودتان، افسوس نخورید چرا که آنها که رفتند به جایگاهی فوق خوبی ها رسیدند و اگر به این دنیا برگردند، باز هم می خواهند این راه را بروند و اگر چند روزی چشم ما از دیدن آنها محروم شده است، اما اجر اخروی نصیب آنان شده است.
یادگار گرامی امام گفت:  روز ولادت حضرت فاطمه(س) اگرچه روز زن، مادر و انسان کامل است، روز مادران و همسران شهید هم هست؛ زیرا ایشان همسر شهید بزرگ تاریخ علی(ع) و مادر گرامی حضرت اباعبدالله(ع) هستند. 
به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان،آيت الله سید حسن خمینی در دیدار جمعی از مادران شهداء که ظهر امروز در حرم مطهر امام خمینی برگزار شد، با اشاره به این آیه قرآن کریم که فَوقَ کلُّ ذَی عِلمٍ عَلیم (بر روی هر صاحب علمی، دانایی است)، اظهار کرد: در روایات موجود از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل شده است که فَوقَ کُلِّ ذِی بِرٍّ بِرٌّ حتّى یُقتَلَ الرجُلُ فی سبیلِ اللّه ، فإذا قُتِلَ فی سبیلِ اللّه ِ فلیسَ فَوقَهُ بِرٌّ(بالاى هر نیکوکارى، نیکوکار [دیگرى ]است تا آن گاه که مرد در راه  خدا کشته شود . پس ، چون در راه خدا کشته شد، بالاتر از آن نیکى (ارزشى) وجود ندارد .) علت این فرمایش پیامبر(ص) آن است که شهید تمام هستی و دارایی خود را اعطا می کند و این امر باعث کسب چنین جایگاهی توسط او می شود. 
وی با اشاره به حدیثی دیگر از پیامبر(ص) یادآور شد: ایشان می فرمایند، « از افرادی که وارد بهشت می شوند هیچکس آرزوی بازگشت به دنیا را ندارد گر چه تمام آنچه در زمین است از آنِ وی شود، مگر شهید که او به سبب کرامتی که در شهادت می بیند آرزو می کند به دنیا برگردد و دهها مرتبه در راه خدا کشته شود». این فرمایش همانند همان جمله ای است که اصحاب امام حسین(ع) در شب عاشورا خطاب به ایشان گفتند.
یادگار امام گفت: پیامبر(ص) برای مادران شهید مژده داده است که «شهید هفتاد نفر از بستگان خود را شفاعت می کند» و قطعا مادران، نخستین نفر از نزدیکان هستند. 
وی حضرت صدیقه طاهره(س) را بزرگترین مادر شهید در طول تاریخ خواند و گفت: بنابراین، روز ولادت حضرت فاطمه(س) اگرچه روز زن، مادر و انسان کامل است، روز مادران و همسران شهید هم هست؛ زیرا ایشان همسر شهید بزرگ تاریخ علی(ع) و مادر گرامی حضرت اباعبدالله(ع) هستند.
وی به مادران شهدا گفت: به حال آنها که رفتند و یا خودتان، افسوس نخورید چرا که آنها که رفتند به جایگاهی فوق خوبی ها رسیدند و اگر به این دنیا برگردند، باز هم می خواهند این راه را بروند و اگر چند روزی چشم ما از دیدن آنها محروم شده است، اما اجر اخروی نصیب آنان شده است.
یادگار امام همچنین یاد و خاطره مرحومه خانم خدیجه ثقفی همسر گرامی امام راحل و فرزندان ایشان را گرامی داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین