Friday 29 March 2024| ۰۵: ۲۳ - جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
ولادت ام ابيها ، همسر ولايت ، مادر امامت و سالروز ولادت حضرت امام خمینی (س) بر تمامی رهروان ولايت مبارك باد .
سلام بر فاطمه (س) که آیه ی رحمت و مایه ی نعمت است

ولادت ام ابيها ، همسر ولايت ، مادر امامت و سالروز ولادت حضرت امام خمینی (س) بر تمامی رهروان ولايت مبارك باد . 

پایگاه اطلاع رسانی آستان،سالروز میلاد خجسته فاطمه زهرا (س)، سرور بانوان جهان،کوثر قرآن، همتای امیر مومنان و روز مادر و روز زن را به تمام زنان و مادران عزیز این مرز و بوم تبریک عرض می نماید.

 بیستم جمادی الثانی هر سال، روزی پر از معنویت است، این روز به یُمن ِ زاد روز بانوی نمونه اسلام، فاطمه زهرا ( سلام الله علیها) ، روز زن و روز مادر نام گرفته است که اگر روزی باید روز زن یا روز مادر باشد،چه روزی والاتر و افتخارآمیزتر از روز ولادت با سعادت فاطمه زهرا سلام الله علیهاست، بانویی كه گل سرسبد تمام بانوان عالم است و افتخار خاندان وحی است.   پیامبر اکرم از خشم فاطمه خشمگين و به سبب خشنودي او خشنود مي شود، فاطمه پاره تن من است، هر كس او را بيازارد مرا آزرده است آن كس كه با او دوستي ورزد با من دوستي ورزيده است. فاطمه قلب و روح من است، فاطمه بانوي زنان دو جهان است. 

*فاطمه (س) در نگاه حضرت مهدی (س)

حضرت مهدی (عج ) که جهان را با ظهور و احکام نورانی خود متحول می کند و عدالت را در تمام زمین حاکم می گرداند فرموده اند که : دختر رسول خدا برای من سرمشق و الگوی نیکویی است . حضرت مهدی (عج ) حضرت فاطمه زهرا را الگو و اسوه خود در رفتار و برنامه حکومتی خود می داند .

فاطمه (س) در اندیشه حضرت امام خمینی (س) 

امام بزرگوار از فرزندان حضرت زهرا(س) است و در مکتب او پرورش یافته و عمر شریف خویش را در اهداف والای اسلام واهل بیت(ع) سپری نموده است. هم زمانی میلاد امام خمینی و میلاد فاطمه زهرا(س) بر اهمیت این مناسبت، دو چندان، افزوده است. بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، در برخی از پیام ها و سخنرانی های خود به ترسیم و توصیف شخصیت جاودانه فاطمه زهرا(س) پرداخته اند، اما به این نکته نیز باید توجه داشت که آنچه بیان کرده اند تنها اشاره به بخشی از فضایل بی پایان و وصف ناشدنی زهرای مرضیه(س) است، که تبیین همه آن، اصولا از قدرت بشر خارج است. 

امام صادق(ع) فرمودند :
خیر و برکت بیشتر بر محور وجود زن ها می چرخد.
سلام بر فاطمه که آیه ی رحمت بود و مایه ی نعمت، است 
سلام بر فخر زمین و جوهر دین، سلام بر فاطمه که پرتوی از مهر درخشان و جلوه ای از بذر گل افشان است، سلام بر فاطمه که شفابخش دل است. 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین