Tuesday 23 April 2024| ۱۳: ۲۴ - سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
حجت الاسلام ابولفضل غزالی تصریح کرد: امروز بر ما که ادعای تشیع و رهروی از اهل بیت(ع) را داریم، واجب است تا راه و منش امام حسین(ع) را ادامه دهیم و با مطالعه تاریخ و زندگی نامه اهل بیت(ع) رفتار و منش آنان را در گوش، زبان و چشم خود جاری کنیم.
همایش سه ساله های حسینی(ع) در حرم مطهر امام راحل برگزار شد
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان، یکی از اساتید حوزه علمیه در این همایش که هزاران تن از کودکان خردسال استان تهران به همراه مادران خود حضور یافته بودند به شخصیت والای حضرت رقیه(س) اشاره کرد و افزود: شناخت شخصیت و زندگینامه حضرت رقیه(س) درس تکریم بزرگترها، حرف گوش کنی از پدر و مادر را به کودکان می آموزد.
حجت الاسلام ابولفضل غزالی تصریح کرد: امروز بر ما که ادعای تشیع و رهروی از اهل بیت(ع) را داریم، واجب است تا راه و منش امام حسین(ع) را ادامه دهیم و با مطالعه تاریخ و زندگی نامه اهل بیت(ع) رفتار و منش آنان را در گوش، زبان و چشم خود جاری کنیم.
وی اظهار کرد: در زندگی خود همیشه گوش به فرمان ولی امر خود باشیم و با زبان خود دروغ و تهمت ناروا به اطرفیان خود نزنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه کودکان ایران اسلامی نوگل هایی حسینی هستند که به امانت از سوی خداوند به والدین سپرده شده اند، تصریح کرد: والدین باید در تعلیم و تربیت کودکان منطبق با تعالیم و ارزش های اسلامی کوشا باشند.
حجت الاسلام غزالی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان فرهنگی کشور در حوزه تعلیم و تربیت، تاکید کرد: ملت بزرگ ایران همواره در تمامی فراز و نشیب ها تاریخ انقلاب پیوسته حامی و مدافع انقلاب بوده است، ازاین رو باید مسئولان فرهنگی کشور در جهت تعلیم و تربیت فرزندان این ملت بزرگ تمام سعی و تلاش خود را به کار گیرند.
این همایش که برای پنجمین سال پیاپی برگزار شد؛ با هدف فرهنگ سازی و اشاعه‎ فرهنگ عفاف و حجاب و الگوبرداری از حضرت رقیه(س) به ویژه برای پایبندی دختران خردسال به حجاب برگزار شد.
آشنایی هرچه بیشتر کودکان با حادثه کربلا و تجلیل از مقام شامخ حضرت رقیه(س) و یادآوری رنج ها و دردهای آن حضرت از دیگر اهداف برگزاری این همایش بود.
نمایشگاه معرفت با غرفه هایی مانند خدمات بینایی سنجی و جلوگیری از تنبلی چشم، مشاوره و روانشناسی، خیمه معرفت و خیمه کودک نیز در حاشیه این مراسم معنوی در حرم امام خمینی (ره) برپا شد.
حضرت رقیه(س) دختر سه ساله امام حسین (ع) بود که پس از مشاهده مصیبت های واقعه کربلا و اسارت پس از آن در پنجم صفر سال 61 هجری قمری در شام (دمشق کنونی) بر اثر شدت غم و مصائب ناشی از شهادت پدر گرامی و یاران شهیدش به لقاالله پیوست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین