Thursday 18 April 2024| ۰۵: ۰۱ - پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
وزیر آموزش و پرورش در یادواره شهدای دانش آموز گفت: الگوگیری از شهید فهمیده راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن است.
وزیر آموزش و پرورش:الگوگیری از شهید فهمیده راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن است
 وزیر آموزش و پرورش در یادواره شهدای دانش آموز گفت: الگوگیری از شهید فهمیده راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن است.

به گزارش خبرنگار آستان، سید محمد بطحایی صبح دوشنبه و هم زمان با ۸ آبان، سال روز شهادت شهید حسین فهمیده، در یادواره این شهید و ۳۶ هزار دانش آموز شهید که در حرم امام(ره) برگزار شد، طی سخنانی گفت: شهید فهمیده با خلق حماسه، محور حرکت شهدای دانش آموز شد.

وی با اشاره به فرمایش امام(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص شهید فهمیده، اضافه کرد: جسم شهید فهمیده رفت، اما روح و یاد این شهید به صورت اسطوره درآمد، امروز همه ما وظیفه داریم، تا یاد این شهید ۱۳ ساله را زنده نگه داریم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دانش آموزان کشورمان در دفاع مقدس، مشق عشق کردند و با قلم سرخ شهادت و شهامت پایه های عزت و افتخار انقلاب اسلامی را با علم و عمل خویش استوار ساختند، ۳۶ هزار شهید دانش آموز مانند ستارگانی نورانی بر تارک آسمان می درخشند، الگوهای بی بدیل دانش آموزان و نسل های امروز و آینده هستند.

وی با بیان این که امروز رسالت ادامه راه شهدا بر عهده ما است و باید با تاسی از نقش آفرینی دانش آموزان در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس زمینه حضور این سرمایه های ارزشمند را در زمینه های مختلف فراهم کنیم، گفت: تعالی و پیشرفت همه جانبه کشور همواره مرهون حضور آگاهانه و پویای دانش آموزان به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه بوده است.

بطحایی ادامه داد: آن چه که شهید فهمیده را در تاریخ انقلاب اسلامی پابرجا کرد، ایمان عمیق و اخلاق او بود و امروز اخلاق و باورهای دینی مورد هجمه های وسیع قرار گرفته است و دانش آموزان عزیز بیش از هر زمان دیگر به منش و روش و الگوی شهید فهمیده نیازمند هستند، بزرگداشت شهید فهمیده در واقع بزرگداشت ایمان و اخلاق در جامعه و روشن نگاه داشتن مسیر رشد و اخلاق در جامعه است.

وی گفت: برگزاری این یادواره ها نقشی تاثیرگذار در انتقال علمی و عملی این مشعل های هدایت و سعادت به نسل دانش آموزی امروز و آینده خواهد داشت، ایثار و شهادت و مقاومت در سایه سار معرفت آموزی و نوید بخش آینده ای روشن برای تعالی این سرزمین خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که چشم امید همه به دست های پرتوان و اندیشه های دانش آموز است، گفت: با الگو قرار دادن 36 هزار هم کلاسی و هم مدرسه ای، مقتدرانه و امیدوارانه برای پیشرفت این کشور بکوشید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین