Saturday 20 April 2024| ۰۶: ۵۳ - شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
دانشگاهیان همچنان به انجام وظایف و تکالیف خطیر خود در عرصه های انقلاب اسلامی می پردازند.
وزیر علوم: وظیفه داریم به عهدی که با امام راحل بسته‌ایم، وفادار باشیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جایگاه شانزدهم علمی ایران در جهان و رتبه اول علمی کشورمان در منطقه از توفیقات انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار آستان منصور غلامی پیش از ظهر سه شنبه و در مراسم تجدید میثاق دانشگاهی کشور با آرمان‌های امام(س) طی سخنانی به از خودگذشتگی های جامعه دانشگاهیان کشور در طول دوران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاهیان همچنان به انجام وظایف و تکالیف خطیر خود در عرصه های انقلاب اسلامی می پردازند.

وی با بیان این که دانشگاهیان همچنان پا در مسیر ایثار و جان فشانی در دفاع از انقلاب گذاشته اند، گفت: ما وظیفه داریم به عهدی که با امام و جانشین به حق ایشان بسته‌ایم، وفادار باشیم و در این مسیر هر آن چه به لحاظ شخصی و نیز لحاظ علمی در توان داریم در راه انقلاب اسلامی به کار می گیریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ۴۰ سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت:‌ امروز ما در زمانی قرار گرفتیم که حفظ نظام و پایبندی به تعهدات از مهم‌ترین وظایف ما است و باید با غبارها و ستیزهای بدخواهان و دشمنان انقلاب مقابله و برای آن ها چاره اندیشی کنیم، باید در این راه از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

باید از دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی حفاظت کرد

این عضو کابینه دوازدهم در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح ویژگی های شخصیتی امام(ره) گفت: امام(ره) در مناسبت‌های مختلف از ایام‌الله یاد می کردند، امروز نیز می بایست همین طور باشد، هر روزی که ما در ادامه راه انقلاب حرکت می‌کنیم و اهداف انقلاب را توسعه می‌بخشیم از مصادیق ایام‌الله است و برکت ایام‌الله باعث شده که نظام و دستاوردهای انقلاب حفظ شود.

وی انسجام و اتحاد ملی و اسلامی را مورد تاکید قرار داد و افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به اتحاد در همه سطوح ملی و جهانی داریم، تا بتوانیم از دستاوردهای ۴۰ ساله نظام جمهوری اسلامی ایران حفاظت کنیم، اگر این توفیقات نبود با وجود توطئه‌های بی شمار استکبار باید خیلی زودتر از این ها در نظام و کشور سستی و اختلال ایجاد می‌شدیم، امروز همه دوستان و دشمنان منصف ما اذعان دارند که نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی پر قدرت، منسجم و تاثیرگذار در منطقه و جهان و جزو کشورهایی است که روی حرف و توان مندی آن حساب می‌کنند.

غلامی این اقتدار و توفیقات را حاصل رهبری‌های هوشمندانه امام راحل و رهبری معظم انقلاب دانست و گفت: ایثارگری شهدا و همه ایثارگران و خدمت ‌گزاران نظام که از روی صدق دل کار کرده‌اند باعث شده دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش به چشم آید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که جامعه دانشگاهی در همه بخش‌های کشور توفیقات زیادی به دست آورده است، تاکید کرد: انتظارات از این جامعه بیش از توفیقات موجود است، اما قدردان تلاش‌های جامعه علمی کشور که با ابزار علم در حال خدمت به جامعه جزو سرمایه‌های گران‌قدر ما هستند، خواهیم بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین