Wednesday 17 April 2024| ۰۳: ۲۷ - چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
عملکرد بیت امام (ره) و مدیریت، تدبر و عقلانیت سید حسن خمینی در تبعیت از رهبری و ایجاد همدلی و وحدت باید الگوی تمامی آحاد جامعه باشد.
مدرس حوزه و دانشگاه: امروز دنیا تشنه اسلام است/همدلی و وحدت باید الگوی تمامی آحاد جامعه باشد

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: تمامی کشورهای استکباری در مقابل ما صف ایستاده اند و شرایط خاصی را برای ما ایجاد کرده اند، بنابراین وحدت کلمه و در کنار یکدیگر قرار گرفتن مهمترین نیاز کشور در حال حاضر است.

به گزارش خبرنگار آستان، حجت الاسلام سید ابراهیم هاشمیان  در مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر امام خمینی (ره) عنوان کرد: تنها راه پیروزی بر دشمنان کشور و نظام اسلامی قرار گرفتن در کنار یکدیگر و تقویت همدیگر است.

وی تصریح کرد: کشور ایران اسلامی در شرایط کنونی نیاز شدید به وحدت، یکدلی و همسویی و یک نظری دارد.

وی ادامه داد: عملکرد بیت امام (ره) و مدیریت، تدبر و عقلانیت سید حسن خمینی در تبعیت از رهبری و ایجاد همدلی و وحدت باید الگوی تمامی آحاد جامعه باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز دنیا تشنه اسلام است، اظهار کرد: باید اعمال و رفتار مسئولان و مردم ما به گونه ای باشد تا تمامی جهانیان از ما الگو برداری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آیه 186 از سوره بقره اشاره کرد و افزود: ماه رمضان فرصت مناسبی است برای دعا و ارتباط با خداوند، روزه زمینه تقوا و خویشتن داری را در انسان تقویت می کند.

هاشمیان با اشاره به اینکه سه گونه ورزش جسم، فکر و نفس وجود دارد، تصریح کرد: ورزش نفس یعنی ریاضت کشیدن برای تقویت تقوا و خویشتن داری، ماه رمضان ماه کنترل و مسلط شدن بر نفس است.

وی اضافه کرد: گناه کردن، ارتباط انسان با خداوند را ضعیف می کند، ولی ماه مبارک رمضان زمینه عبادت و بندگی انسان را فراهم می سازد، خداوند مشتاق است به عبادت بندگانش ولی انسان ها به دعا و عبادت خداوند محتاج تر هستند.

وی ماه رمضان را ماه هدایت و اصلاح بشر عنوان کرد و افزود: شب های قدر مهمترین ایام این ماه و شب هدایت انسان ها به سمت خداوند است که باید از برکات این شب ها نهایت استفاده را برد.

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان بامداد دوشنبه در حرم مطهر امام راحل با حضور اعضای بیت شریف امام (ره)، خانواده های شهدا، جانبازان، روحانیون و جمع کثیری از مردم برگزار شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین