Thursday 28 March 2024| ۱۷: ۳۰ - پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
در دیدار با خادمین حرم امام خمینی؛
یادگار امام تأکید کرد: ایمان یک روزه از دست می رود ولی یک روزه به دست نمی آید؛ باید دائما آن را زیاد کنید، اما به شرطی زیاد می شود که شما با کارهای خوب آن را توسعه دهید.
آیت الله سید حسن خمینی: باید نسبت به مسأله فلسطین و ظلم اسرائیل حساس باشیم

یادگار امام با تأکید بر اینکه باید نسبت به مسأله فلسطین و ظلم اسرائیل حساس باشیم، گفت: ما اگر مسلمان هم نبودیم نباید نسبت به ظلم در حق ملت یا قومی بی تفاوت می بودیم، زیرا ظلم از اموری است که قبح ذاتی دارد. مگر می تواند انسان چشمش را روی ستمی که در سرزمین های اشغالی انجام می شود ببندد؟!

به گزارش خبرنگار آستان، آیت الله سید حسن خمینی در دیدار با خادمین حرم امام خمینی که به مناسبت اولین سالگرد شهادت شهید مازیار سبزعلی زاده که سال قبل به دست تروریست های داعشی در حرم مطهر امام به شهادت رسید، برگزار شد؛ با اشاره به تعبیری از نهج البلاغه گفت: ایمان در قلب از یک نقطه سفیدی کوچک شروع می شود؛ هرچه ایمان بالاتر رود این سفیدی بیشتر می شود. اشاره امیرالمؤمنین(ع) به این نکته است که مراقب باشید؛ باید خودمان ایمان را در دلهایمان توسعه دهیم و با کارهای خودمان ایمان را تقویت کنیم؛ نباید بگذارید ایمان در دلهایتان بمیرد.

وی، «توبه» و «انجام کار خوب» را باعث تقویت ایمان دانست و اظهار داشت: انسان اشتباه و گناه می کند و انسان های خیلی خوب هم بعضی وقت ها می لرزند اما راه حل آن این است که کار خوب کنید و برای از بین بردن بدی ها فقط تسبیح دست نگیرید؛ هرچند که آن هم عمل خوبی است. همچنین به تعبیر قرآن یک کار خوب هم این است که از چیزهایی که بدانها دل بسته اید به دیگران ببخشید.

سید حسن خمینی یادآور شد: ماه رمضان دلهای ما را به هم نزدیک کرده و ما را به مجالس ذکر خدا آورده است. اگر نقطه ایمان در دلهای ما نبود شب قدر دور هم جمع نمی شدیم، اما این نقاط را باید توسعه دهیم و دائما کار خوب کنیم، همانگونه که امیرالمؤمنین(ع) و فرزندانش از هر چیزی که واقعا نیاز داشتند می بخشیدند.

وی ادامه داد: اینکه در بسیاری از روایات آمده است، مادران، پدران و فرزندان شهید یک گام از همه جلوتر هستند، از این روست که آنها چیزی را داده اند که بیش از همه دوست داشته اند. شهید از همه مقامات بالاتر است چون جانش را می دهد؛ جان از هر سرمایه ای بالاتر است.

یادگار امام تأکید کرد: ایمان یک روزه از دست می رود ولی یک روزه به دست نمی آید؛ باید دائما آن را زیاد کنید، اما به شرطی زیاد می شود که شما با کارهای خوب آن را توسعه دهید.

وی با اشاره به روز جهانی قدس گفت: ما اگر مسلمان هم نبودیم نباید نسبت به ظلم در حق ملت یا قومی بی تفاوت می بودیم، زیرا ظلم از اموری است که قبح ذاتی دارد. مگر می تواند انسان چشمش را روی ستمی که در سرزمین های اشغالی انجام می شود ببندد؟!

سید حسن خمینی ادامه داد: یک سری امور مربوط به دین، ملت، ایمان، و شرک و قومیت و مذهب نیست و انسانیت انسان به آنها وابسته است که از جمله آنها «مقابله با ظلم» است. لذا باید نسبت به مسأله فلسطین و ظلم اسرائیل حساس باشیم؛ ضمن اینکه دستور امام است و باید نسبت به او حساسیت بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: یکی دیگر از اموری هم که جزو خصلت های انسانی است حبّ اولیاء خدا است؛ مردم، خوبان را دوست دارد. اینکه محبت امیرالمؤمنین(ع) در جان و روح همه ریشه دوانده به همین خصلت انسانی بر می گردد. انسان ها خوبی، زیبایی، جمال و کمال را دوست دارند. مگر آدم می تواند علی(ع) را با آن جمال، کمال و اوج عظمتش دوست نداشته باشد؟!

یادگار امام افزود: یکی از موارد هم حبّ امام ما است. اینکه شما از همه مناطق لباس خدمت به تن کرده اید ریشه در یک خصلت انسانی دارد. لذا لباس خادمی امام که لباس خدمت به اهل بیت(ع) و خصلت های خوب الهی و خصلت های زیبای انسانی است را قدر بدانید.

وی یادآور شد: سال گذشته چنین روزی بود که یکی از برادرانمان، شهید مازیار سبزعلی زاده، به دست یک گروه دارای رفتار غیر انسانی به شهادت رسید تا وظیفه همه ما را سنگین تر کند. شهادت این شهید بزرگوار به همه ما یک چیز را یادآوری کرد و آن اینکه دشمنان مردم ایران، آینده ایران و اسلام از امام می ترسند. همان مقدار که محبت خدا و اولیاء خدا در دلهای مؤمنین هست اولیاء شیطان و دشمنان خدا از مؤمنین بدشان می آید؛ لذا وظیفه همه ما چند برابر است و باید همت و عزم ما چند برابر باشد.

سید حسن خمینی در پایان ادامه داد: هرکسی که وارد این مجموعه می شود باید در لب های شما خنده و چشم شما محبت ببیند و ارتباط صمیمانه ببیند؛ مردم را باید با محبت خودتان به خانه امام، سفره، زندگی و حرم امام جذب کنید و جذب کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین