Tuesday 19 March 2024| ۰۶: ۰۳ - سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کد خبر: ۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
آيت الله سيد حسن خميني:
در پاراالمپیک 2016 شاهد این اتفاق اعجاب‌آور بودیم که گروه نابینایان فوتبال بازی می‌کنند و ضرباتی می‌زنند که حتی بعضا دروازه‌بان بینا در مهار آن‌ها با مشکل روبرو است.
يادگار گرامی امام خميني(س) کمک به نابینایان را وظیفه یک جامعه سالم دانست و تأکید کرد: این امر نیازمند فرهنگ‌سازی است.

 به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان، آيت الله سید حسن خمینی در دیدار با رئیس و اعضای انجمن نابینایان ایران، با بیان این‌که باید تلاش کنیم تعریفی مشخص از مشاغل کارآمد برای جوانان نابینا بیابیم، در خصوص کرامت انسانی این قشر از جامعه، اظهار کرد: وظیفه یک جامعه سالم است که به این قشر جامعه کمک کند و منّتی وجود ندارد، اما این امر نیازمند فرهنگ‌سازی است.

سید حسن خمینی با تأکید بر کمک اعضای جامعه به یکدیگر، ورزش و سلامت جسمی را یکی دیگر از مسائل مربوط به نابینایان ذکر کرد و افزود: حتماً باید با فضاهایی که ایجاد می‌شود این نیاز تأمین شود.

وی یادآور شد: در پاراالمپیک 2016 شاهد این اتفاق اعجاب‌آور بودیم که گروه نابینایان فوتبال بازی می‌کنند و ضرباتی می‌زنند که حتی بعضا دروازه‌بان بینا در مهار آن‌ها با مشکل روبرو است.

یادگار امام با اشاره به این‌که یکی دیگر از مسائل مربوط به نابینایان تسهیل در رفت و آمد است، یادآور شد: یکی از کارهای خوبی که شهرداری‌ها انجام می‌دهند این است که معابر را برای نابینایان آماده می‌کنند و این امر نشان دهنده توجه به این قشر از جامعه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین