Friday 17 May 2024| ۱۵: ۵۲ - جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه کمیته حقوقی، فنی، آموزش و اطلاع رسانی، در این ستاد تشکیل شده است، گفت: این کمیته ها موظفند جلساتی برای مشورت و ارائه مشکلات داشته باشند تا بتوان در مورد حل آن تصمیم گیری کرد.
رئیس سازمان بهزیستی از برگزاری همایش نشان مسئولیت اجتماعی خبر داد و گفت: عملکرد وزارت صنعت و معدن در خصوص واگذاری خودروهای معلولان ضعیف بوده است.
به گزارش آستان به نقل از مهر، دکتر انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری روز یکشنبه در مورد مسئولیت های اجتماعی افزود: پس از دو سال کار کارشناسی توانستیم استانداردهای مسئولیت اجتماعی را تدوین کنیم به طوری که بیش از یک قرن است که در دنیا بر روی این موضوع کار می کنند.

وی با اشاره به اینکه شرح وظایف بهزیستی با مسئولیت های اجتماعی نزدیک است، گفت: بر اساس ۷ محور حاکمیتی-شرکتی، فعالیت های منصفانه، توسعه جامعه، حفظ محیط زیست، حقوق مصرف کننده و حقوق بشر مسئولیت های اجتماعی را با همکاری دستگاه های دولتی و خصوصی مانند قوه قضائیه، وزارت رفاه، وزارت بهداشت، وزارت صنعت و معدن، وزارت کشور، کمیته امداد، محیط زیست، اتاق بازرگانی نسبت به حفظ و ارتقاء برنامه های رفاه و مسئولیت اجتماعی تدوین خواهد شد.

به گفته بندپی در همین رابطه همایش نشان و مسئولیت اجتماعی و یادمان شهید فیاض بخش همزمان با هفته بهزیستی و تامین اجتماعی در سال ۹۵ برگزار خواهد شد و با توجه به همکاری و مشارکت دستگاه ها در حوزه رفاه اجتماعی و موارد ارسالی به دبیرخانه، نشان برتر مسئولیت اجتماعی اعطاء خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه قصد داریم مسئولیت اجتماعی را به درستی و به صورت تخصصی در جامعه و در میان دستگاه ها جا بیندازیم، اظهارداشت: با کمک اساتید دانشگاه،   اندیشمندان، نسبت به احیاء و بومی سازی مسئولیت های اجتماعی اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: عمده ماموریت ما در این همایش، بسترسازی و گسترش فرایندهای ارتقاء سلامت و رفاه اجتماعی از طریق مشارکت سازمان های عمومی و خصوصی است.

بندپی همچنین در خصوص مناسب سازی معابر نیز گفت: هفته گذشته جلسه مناسب سازی در وزارت کشور با حضور دستگاههای ذیربط برگزار شد و دستگاه هایی که موظف به فعالیت در این خصوص بودند، گزارش لازم را ارائه دادند. همچنین مقرر شد در جلسه بعدی که خردادماه سال ۹۵ برگزار می شود، همه موارد به صورت کمی از سوی دستگاه ها گزارش شود تا نسبت به وضع موجود اقدامات انجام شده، مقایسه لازم را انجام داده و دستگاه هایی که عملکرد خوبی نداشتند، به معاون اول رئیس جمهور و دستگاه های ناظر معرفی شوند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه کمیته حقوقی، فنی، آموزش و اطلاع رسانی، در این ستاد تشکیل شده است، گفت: این کمیته ها موظفند جلساتی برای مشورت و ارائه مشکلات داشته باشند تا بتوان در مورد حل آن تصمیم گیری کرد.

وی گفت: با توجه به تحول و رویکرد دولت نسبت به تامین وسایل توانبخشی و همچنین مصوبات هیئت وزیران درمورد تردد معلولین، امیدواریم دستگاه هایی که در این مسیر اقدامات لازم را انجام نمی دهند، به مقامات مسئول دولت معرفی و تذکرات لازم به آنها داده شود.

بندپی گفت: از ۳۱ استاندار، ۲۹ نفر آنها در جلسات حضور داشتند و در قانون قبل فقط شهرداری ها مکلف به همکاری بودند و آنطور که انتظار می رفت، کار نشده بود و وزارت صنعت و معدن نیز نسبت به تامین خودروهای مورد نیاز معلولان، عملکرد قابل قبول و خوبی نداشت.

وی گفت: در جلسه بعدی ستاد مناسب سازی، دستگاه هایی که کوتاهی کرده اند معرفی خواهند شد.

رئیس سازمان بهزیستی در خصوص واگذاری مسئولیت اجتماعی به بهزیستی نیز گفت: قویترین و غنی ترین دستگاهی که در رابطه با مسائل اجتماعی کار می کند، بهزیستی است که ۲۲ هزار پرسنل کارشناس دارد و هیچ دستگاه دولتی را نداریم که در این زمینه فعال باشد. به همین دلیل در صورتی که واگذاری مسئولیت اجتماعی به بهزیستی قانونی شود و با در نظر گرفتن برنامه های ۵ ساله می توانیم اقدامات لازم را در این خصوص انجام داده و از عهده کار بربیاییم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: