Tuesday 19 March 2024| ۱۱: ۵۴ - سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کد خبر: ۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
رییس جمهوری در دیدار مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی:
رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه و در محل اقامت خود در اسلام آباد، مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی را به حضور پذیرفت.
به گزارش آستان،حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار با تاکید بر اینکه "سیاست جمهوری اسلامی ایران، تقویت پایه های دوستی و برادری با همسایگان و همه کشورهای اسلامی است"، گفت: کشورهای اسلامی باید برای رفع مشکلات جهان اسلام،  متحد و یکپارچه شوند.

رییس جمهوری روابط ایران و پاکستان را به عنوان دو کشور دوست و برادر، بسیار صمیمی و نزدیک دانست و اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط خود در همه حوزه های مورد علاقه با پاکستان اهمیت قائل است و تقویت این روابط خواست هر دو ملت مسلمان است.

دکتر روحانی در ادامه به مرزهای طولانی ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت که این مرزها باید مرز دوستی و آبادانی دو کشور باشد و در همین راستا تقویت تجارت با ایجاد مناطق مشترک مرزی ضروری است.

رییس جمهوری همچنین با اشاره به اشتراک نظر دو کشور در بسیاری از مسایل منطقه ای و جهانی اظهارداشت: ایران و پاکستان به عنوان دو کشور مسلمان و بزرگ منطقه باید در چارچوب های دوجانبه، چندجانبه و در سازمان های منطقه ای و بین المللی همانند سازمان همکاری اسلامی، برای وحدت و امنیت جهان اسلام تلاش کنند.

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور سیاست خارجی که مسوولیت وزارت خارجه پاکستان را بر عهده دارد، در این دیدار گفت که اسلام آباد برای گسترش همکاری ها با تهران در همه عرصه ها آماده است.

"سرتاج عزیز" اظهارداشت:  اسناد همکاری های میان دو کشور مسلمان و برادر باید هر چه سریعتر نهایی و اجرایی شوند تا گامی معنادار در روابط اسلام آباد و تهران برداشته شود.

وی همچنین تقویت راههای ارتباطی و همکاری میان بنادر ایران و پاکستان را گامی ارزنده در مسیر ارتقاء سطح همکاری ها برشمرد.

این مقام ارشد پاکستانی همچنین با اشاره به گسترش تروریسم در منطقه، همکاری مشترک در مبارزه با تروریسم را مورد تاکید قرارداد و افزود: اسلام آباد آماده است در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در منطقه با جمهوری اسلامی ایران همکاری کند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین