Sunday 19 May 2024| ۰۷: ۰۸ - يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷
یکی از مهارت های اجتماعی که والدین وظیفه دارند در روش های تربیتی فرزندان به آن اهمیت دهند مقوله هیجانات است.
پرورش احساس امنیت در خانواده

به گزارش آستان،امیر مهروانی: والدین بر این باور هستند که حتما باید فرزندشان به مهدکودک برود تا مهارت‌های اجتماعی را در ارتباط با دوستانش یاد بگیرد اما همیشه این طور نیست  و در واقع این والدین هستند که می‌توانند هیجانات و عواطف فرزندشان را درک کنند.

روان شناسان حوزه کودک و نوجوان توصیه می کنند والدین مسائل را از دریچه چشم فرزند ببینند و تعاملات اجتماعی را با سطح رشدی کودک هماهنگ کنند.

یکی از مهارت های اجتماعی که والدین وظیفه دارند در روش های تربیتی فرزندان به آن اهمیت دهند مقوله هیجانات است. پدر یا مادر می بایست هیجانات مثبت و منفی را به کودکان یاد دهند و با فرزندشان در خصوص احساسات حرف بزنند.

از سوی دیگر والدین نیز باید احساسات خود را برای فرزندان شان بیان کنند.زمانی که دلایل و احساسات در خانواده رد و بدل می شود فرزندان در محیط خانواده یاد می گیرند که چگونه به احساسات شان نظم ببخشند و آنها را در موقعیت های مختلف اجتماعی بروز دهند.

عشق ورزی به کودکان باید توسط والدین صورت گیرد . پدر و مادر وظیفه دارند در گفت و گو با فرزندان خود از واژه ها مثبت و کلمات محبت آمیز استفاده کنند.فرزندان در این شرایط احساس امنیت می کنند و در موقعیت های اجتماعی جدید انطباق بیشتری پیدا می کنند. زمانی که در محیط خانواده علاقه و عشق ورزی وجود داشته باشد افراد ظرفیت شان را برای یکدلی نسبت به دوستان نشان داده و بر همین اساس رشد می کنند.

منبع:آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: