Sunday 19 May 2024| ۱۱: ۵۶ - يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
مطالعات اخیر نشان می دهد؛
مطالعات بین المللی محققان نشان می دهد در کشورهایی که بهداشت جهانی پایین است و این کمبود ناشی از افزایش هزینه های مراقبت بهداشتی است مرگ و میر ناشی از سرطان ارقام بالایی را به خود اختصاص داده و این علت اصلی این بحران رکود اقتصادی مطرح می شود.
مرگ و میر ناشی از سرطان،دستاورد رکود اقتصاد جهانی

رکود اقتصادی جهانی با مرگ ناشی از انواع سرطان ها در ارتباط است.

به گزارش خبرنگار آستان از ایندیپندنت؛مطالعات اخیر نشان می دهد بحران اقتصادی و افزایش بیکاری با مرگ و میر ناشی از سرطان در ارتباط است.مطالعات بین المللی محققان نشان می دهد در کشورهایی که بهداشت جهانی پایین است و این کمبود ناشی از افزایش هزینه های مراقبت بهداشتی است مرگ و میر ناشی از سرطان ارقام بالایی را به خود اختصاص داده و این علت اصلی این بحران رکود اقتصادی مطرح می شود.

همچنین محققان دریافتند افزایش بیکاری به دلیل اینکه نوعی استرس فراگیر در بین افراد بیکار ایجاد می کند سیستم بدن را با مشکلات عدیده ای رو به رو می کند که همین مسئله افراد را مستعد ابتلا به انواع سرطان ها می کند.

بررسی های انجمن سرطان ایالت متحده حاکی از آن است درمان این گروه از افراد بسیار قوی تر بوده و دسترسی نداشتن به مراقبت لازم آنها را با مرگ و میر رو به رو می کند.

بررسی های سازمان توسعه و همکاری اقتصادی(OECD)،مطالعات دانشگاه هاروارد،دانشگاه آکسفورد و... نشان می دهد کشورهایی که پوشش بهداشتی مناسبی دارند و آمار بیکاری و بحران اقتصادی در این کشورها کم است ریسک ابتلا به سرطان در این کشورها پایین بوده و از طرف دیگر مرگ و میر ناشی از سرطان هم اندک است.

آخرین مطالعات در سال 2016 که در محله لانست به چاپ رسید افزایش بیکاری به دلیل بحران و ریاضت اقتصادی را عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان معرفی کرد.

استاد دانشگاه هاروارد در یک مطالعه گفت:افزایش بیکاری در طول بحران اقتصادی به دلیل اینکه دسترسی مردم به درمان را محدود می کند .مراقبت های بهداشتی بی اهمیت جلوه کرده و منجر می شود زمانی سرطان تشخیص داده شود که در مراحل آخر قرار دارد و نسبت به درمان مثبت ضعیف عمل کند و درمان موثر به تعویق بیفتد.

با توجه به اینکه مطالعات در گذشته ارتباط بین تغییرات اقتصادی و نرخ خودکشی،بیماری های قلبی و عروقی و مرگ و میر را نشان داده بود علاوه بر این اخیرا اثبات شده است که رکود اقتصادی با نتایج سرطان در ارتباط است.در کشورهایی که سیستم امنیت اجتماعی و مراقبت بهداشتی توسعه نیافته است این مسئله مورد بررسی قرار گرفته و به اثبات رسیده است.

به گزارش آستان،محققان ارتباط بین بیکاری و هزینه های مراقبت بهداشت عمومی و مرگ و میر ناشی از سرطان را در بین سال های 1990 تا 2010  مورد بررسی قرار دادند و در کشورهای سراسر جهان این تحقیق مورد آزمون و خطا قرار گرفت .نتایج به دست آمده بیانگر این امر بود که سرطان هایی مانند سرطان سینه در زنان،سرطان پروستات در مردان،سرطان روده بزرگ در مردان و زنان با اینکه به راحتی قابل درمان هستند اما به دلیل بیکاری و مشکلات اقتصادی باعث مرگ و میر افراد زیادی در جهان شده است.

همچنین سرطان هایی که به درمان مقاومت نشان می دهند و دیرعلاج هستند مانند سرطان ریه و پانکراس در زنان و مردان به دلیل نداشتن هزینه های درمانی لازم،تا 50 درصد باعث مرگ و میر می شود.از این رو مرگ ناشی از سرطان در کشورهایی با درآمد متوسط و پایین بیشتر از کشورهایی است که درآمد بالایی دارند.

در این مطالعه که 26 کشور عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی OECD، شرکت داشتند به این نتیجه دست یافتند که تا 90 درصد مراقبت های بهداشتی در کاهش مرگ و میر تاثیر گذار است. همچنین دریافتند که افزایش هزینه های سلامت تاثیرات منفی در افزایش بیکاری دارد. 

منبع:آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: