Monday 20 May 2024| ۱۷: ۴۹ - دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
از همه انسانهای خیر و نیکوکار درخواست دارم که با مشارکت در جشن گلریزان زمینه آزادی بنده ای از بنده های خدا را که به خاطر جرائم غیر عمدی دچار آسیب شده است را فراهم نمائید.
دکتر غریب معاون بین الملل حقوق بشر قوه قضائیه در جمع زندانیان گرگانی، گفت : زندان باید مکانی باشد که در آن به مجازات و تربیت اسلامی توامأن توجه شود.

محمود امینی مدیرکل زندانهای استان گلستان در جمع زندانیان گرگانی، اظهار داشت: آمار خوبی را در کاهش جمعیت کیفری داریم.

به گزارش آستان، به مناسبت هفته قوه قضائیه دکتر غریب معاون بین الملل حقوق بشر قوه قضائیه ، جعفری معاون قضائی رئیس کل ، قاسمیان معاون قضائی رئیس کل ،عزت الله حمزه نژاد رئیس دادگستری گرگان ، مزیدی معاون دادستان و رئیس اجرای احکام کیفری گرگان ، فضیلت رئیس دادگستری بندرترکمن ، میار دادستان بندرترکمن ، محمدی رئیس دادگستری علی آباد ، جمشیدی دادستان علی آباد و دادیاران و بازپزسان حوزه قضائی گرگان در زندان حضور یافتند و از قسمت های مختلف  زندان بازدید نمودند، و در یک دیدار چهره به چهره با  زندانیان مسائل و مشکلات آنان را بررسی کردند.

محمود امینی  مدیر کل زندانهای استان گلستان، در مراسمی که به مناسبت هفته قوه قضاییه،شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه اسلام،شهادت شهید مظلوم بهشتی و 72 تن از یاران امام و سالروز شهادت شهید کچویی در سالن اجتماعات زندان گرگان برگزار گردید ضمن ارائه آمار عملکرد کاهش جمعیت کیفری و کاهش اسیب رفتارهای پر خطر، گفت: با تعامل و همکاری خوب بین دستگاه قضائی و زندان و دیگر دستگاه های مربوطه توانسته ایم در کاهش جمعیت کیفری که یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری  است توفیقات خوبی  داشته باشیم .

وی در ادامه افزود:  پرونده های ورودی به دادگستری کاهش داشته است و این هم خود یکی از عوامل کاهش جمعیت کیفری می باشد .

امینی در خصوص تعامل با قضات استان، افزود: در بحث بازدید قضات هم طی این سالها رتبه های اول تا سوم را کسب نموده ایم که این هم نشان از دلسوزی قضات محترم  و تعامل خیلی خوب با زندان می باشد .

رییس ستا د پیشگیری و کاهش آسیب رفتارهای پر خطر زندانیان استان ،در خصوص زندانیان تحت قرار، اظهار داشت:  در بحث زندانیان تحت قرار هم تعداد کمتری نسبت به سایر استانها داریم و درصد بالایی از زندانیانمان محکوم هستند.

امینی ، عضو هیئت مدیره ستاد دیه مردمی استان گلستان در خصوص جشن گلریزان، عنوان داشت:  انشاء لله جشن گلریزان را درپیش داریم و امیدواریم بتوانیم زندانیان جرائم غیر عمدی و تصادف  بیشتری را به آغوش خانواده هایشان بازگردانیم .

وی در ادامه از خیرین و افراد نیکوکار درخواست نمود: از همه انسانهای خیر و نیکوکار درخواست دارم که با مشارکت در جشن گلریزان زمینه آزادی بنده ای از بنده های خدا را که به خاطر جرائم غیر عمدی دچار آسیب شده است را فراهم نمائید.

در ادامه دکتر غریب آبادی ،معاون بین الملل و حقوق بشر قوه قضاییه ، گفت:زندان باید مکانی باشد که در آن به مجازات و تربیت اسلامی توامأن توجه شود.

وی در ادامه با توجه به سخنان حضرت امام خمینی (ره)، اظهار داشت:  امام فرمودند  زندانها باید دانشگاه باشد،  منظور این است که زندان  باید مکانی برای آموزش و اصلاح  و تربیت باشد سیاستی که  در کشورهای دیگر وجود ندارد .

وی در ادامه افزود: در کشورهای دیگر مسئله ای به عنوان اصلاح و تربیت زندانی وجود ندارد محیط زندان ها کاملاً امنیتی و محدودیت دارد و برخی از آنها در شرایط سختی می باشند.

دکتر غریب آبادی در ادامه، بیان نمود: خدا را شکر زندانهای ما از شرایط امنیتی و فرهنگی خوبی برخوراست ما در  زندانها بحث حرفه آموزی را داریم که این خودش چند ین فایده اعم از مشغولیت زندانی ، کسب درآمد و یادگرفتن حرفه ای  دارد که در نهایت محیا نمودن فضای کسب و کار برای زندانی را در پی دارد.

این مقام مسئول در خصوص کاهش جمعیت کیفری، اظهار داشت: در بحث کاهش  جمعیت کیفری که از تاکیدات مقام معظم رهبری هم می باشد آمار  عملکرد خوبی توسط مدیر کل زندانهای استان اراده شد.

وی در ادامه افزود:  یکی از عواملی که میتواند کاهش جمعیت کیفری را بیشتر نماید تجدید نظر در قانون می باشد اگر برای تحقق این مهم هرچه تلاش نماییم کم است و یکی دیگر از راههای کاهش جمعیت کیفری ار می توان از طریق راه انداری کنترل الکترونیکی داشت و این هم بزودی در زندانها محقق می شود .

وی در خصوص رای باز زندانیان عنوان نمود: یکی دیگر از راههای کمک به زندانی امتیاز رای بازی آنها است که با این عمل هم روزها در زندان حضور ندارند و هم کسب درآمد می نمایند .

وی در پایان اظهار داشت طبعاً زندانهای ما با زندانهای کشورهای دیگر تفاوت دارد و این تفاوت بخاط نگاه اسلامی به زندانها می باشد .
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین