Thursday 16 May 2024| ۱۲: ۵۵ - پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: دولت یازدهم هنوز هم فرصت دارد که در 11 ماه آینده کارهایی را که بر زمین مانده انجام دهد. البته این دولت در کارهای زیادی موفق بوده اما کارهایی هم وجود ندارد که در آنها موفق نشده و امیدواریم این مهم در 11 ماه آینده و با چند جهش جدی از سوی دولت پیگیری شود.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: دوازدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین روز ۱۴ شهریور ماه برگزار خواهد شد.
به گزارش آستان، محمدرضا باهنر صبح امروز در نشست خبری ماهانه خود با اشاره به برگزاری کنگره جامعه اسلامی مهندسین در روز ۱۴ شهریور ماه سال جاری، اظهار کرد: تغییرات مرامنامه و اساسنامه جامعه اسلامی مهندسین و بررسی عملکرد دو سال گذشته، تعیین خط مشی دو سال آینده و انتخاب اعضای شورای مرکزی این تشکل از جمله مواردی است که در کنگره ما مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: روز ۱۴ مرداد نیز پیش کنگره ای با حضور دبیران استان های جامعه اسلامی مهندسین برگزار می شود تا کارها در روز کنگره، با سرعت بیشتری پیش رود.
باهنر در بخش دیگری از نشست خبری خود با اشاره به اینکه تلاش ها و فعالیت های درونی احزاب اصولگرا و اصلاح طلب برای انتخابات ریاست جمهوری از هم اکنون آغاز شده است، اظهار کرد: تمام تلاش ما در جریان اصولگرایی این است که عملکرد دولتها را عالمانه و عادلانه مورد بررسی قرار دهیم، در عین حال از خط انصاف خارج نشویم و وارد فضاهای دروغ و افترا نگردیم چرا که چنین نفعی ناصواب و غلط است.
وی افزود: ما تلاش می کنیم که در دایره نفع از انصاف خارج نشویم و دوستانی هم که قصد دارند به نقد عملکرد دولت بپردازند خبرهایشان را مستند کنند و با استناد به سخنان صحیح به نقد دولت بپردازند.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه لازم نیست فضا را از هم اکنون انتخاباتی کنیم، گفت: اگر از هم اکنون بخواهیم جامعه را وارد فضای انتخاباتی کنیم زود است و اساسا خود ما چند سال پیش در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم بر این گرفتیم که برگزاری سالیانه یک انتخابات در کشور را منتفی کنیم و هر دو سال یک بار دو انتخابات برگزار شود تا فضای جامعه هر ساله انتخاباتی نباشد و فرصت برای انجام کارها و وظایف مسئولان نیز فراهم شود.
باهنر ادامه داد: هر ساله آنقدر کارهای متعدد و فراوان برای انجام شدن در کشور وجود دارد که نمی شود هر سال یک انتخابات برگزار شود و تا شش ماه وقت جامعه و مسئولان را بگیریم.
وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال کاندیداتوری اش در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، اظهار کرد: بنده قبلا هم این خبر را تکذیب کرده بودم و الان نیز تاکید می کنم که قصد کاندیداتوری در انتخابات را ندارم اما اینکه جریان اصولگرایی از چه کسی و چطور برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده حمایت کند، بحث های ما هنوز به سرانجام نرسیده و درباره این موضوع هنوز مشغول بررسی و تبادل نظر هستیم.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: دولت یازدهم هنوز هم فرصت دارد که در 11 ماه آینده کارهایی را که بر زمین مانده انجام دهد. البته این دولت در کارهای زیادی موفق بوده اما کارهایی هم وجود ندارد که در آنها موفق نشده و امیدواریم این مهم در 11 ماه آینده و با چند جهش جدی از سوی دولت پیگیری شود.
باهنر با بیان اینکه ارائه آمارهایی مبنی بر خروج کشور از شرایط رکود و حرکت به سوی رشد خوب است اما کافی نیست، گفت: اینکه ما بگوییم از رکود خارج شده ایم و رشد اقتصادی داریم خیلی خوب است اما مردم این آمارها را در ذائقه خودشان احساس نمی کنند. همچنان معضلی چون بیکاری در درون خانواده ها وجود دارد و حتی شاهد بیکاری سرپرست خانوارها نیز هستیم که لازم است دولت در این زمینه با عنایت به تاکیدات رهبری اقدامات عملی لازم را انجام دهد.
وی در پاسخ به پرسشی درباره سخنان امام جمعه قائمشهر در خصوص بیت امام اظهار کرد: هیچ انسانی بر انسان دیگر ولایتی ندارد و نمی تواند برای او تعیین تکلیف کند که با چه کسانی نشست و برخاست داشته باشد مگر اینکه این سخن از سوی خداوند، رسول خدا، ائمه معصومین و در غیبت امام زمان، ولی امر مسلمین گفته شود.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: به هر حال در هر جامعه ای قوانینی حاکم است که لازم است افراد این قوانین را رعایت کنند حتی اگر بخشی از آن را قبول ندارند.
باهنر در پاسخ به پرسشی درباره اظهارنظرهای دخترش در خصوص عدم تمایل وی به کاندیداتوری پدر خود (باهنر) در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: دیگران برای من تصمیم گیری نمی کنند هر چند من از آنها مشورت می گیرم و آنچه دخترم مطرح کرده یک بحث عاطفی بوده است. دختر من در 20 سال اخیر هرگز ندیده است که من نماینده مجلس نباشم و در دوران انتخابات مجلس این بحث را مطرح کرد که امیدوارم روزی بیاید که پدرم که دیگر نماینده مجلس نباشد اما او درباره انتخابات ریاست جمهوری و کاندیداتوری من نظر خاصی ندارد و در عین حال من نیز گفته ام که در این انتخابات کاندیدا نخواهم شد.
وی در بخش دیگری از نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره علت هجمه های برخی رسانه‌های اصولگرا به برادر رییس جمهور، اظهار کرد: آقای فریدون همواره و در هر مناسبتی کنار برادر خود دیده می شد تا جایی که این بحث پیش آمده بود که اگر ایشان در کنار آقای روحانی قرار نگیرد جای تعجب است اما مدتی پیش آقای فریدون چند وقتی در کنار رییس جمهور دیده نشد و همین موضوع ظن و گمان ها را درباره ایشان تقویت کرد اما به هر حال حتما به نفع رییس جمهور است که هیاتی تشکیل دهد و این موضوع را مورد پیگیری قرار دهد که اگر حرف و حدیثی وجود دارد به آنها پاسخ داده شود اما اگر این حرف و حدیث ها بدون سند و یا منبع موثقی گفته می شود کار قبیحی است.
باهنر در بخش دیگری از نشست خبری خود با اشاره به نبود احزاب قاعده مند و فراگیر در کشور، اظهار کرد: ما احزاب ساختارمند، قاعده مند و فراگیر در کشور نداریم و اکثر حرکت های سیاسی به صورت جریانی انجام می شود. از طرفی فعالان سیاسی نیز معمولا از امتیازهای احزاب و منافع آنها استفاده می کنند اما حاضر نیستند هزینه اش را بدهند به طوری که مثلا از یک سال پیش از انتخابات ریاست جمهوری 5 نفر در یک حزب کاندیدا می شوند و رقابت های درون حزبی را با خودشان انجام می دهند که اینگونه فعالیت ها در تمام دنیا نیز معمول است اما نکته این است که برخلاف دنیا که در نهایت وقتی یک نفر از درون حزبی انتخاب می شود همه اعضای آن حزب از وی حمایت می کنند، در کشور ما وقتی یک نفر از حزبی انتخاب می شود آن چهار نفر دیگر دبه می کنند و حاضر نیستند شرایط را قبول کنند.
وی ادامه داد: وجود چنین ایرادهایی در فعالیت های سیاسی ما به نبود احزاب و کار حزبی در کشور باز می گردد که پیشنهاد من برای جلوگیری از ادامه چنین روندی تشکیل یک حزب فراگیر است اما نه به معنای تک حزبی شدن جامعه، بلکه به این معنا که احزابی فراگیر از اصولگرایان و اصلاح طلبان در جامعه وجود داشته باشند و با یکدیگر رقابت کنند.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه با تاکید بر اینکه حسن روحانی گزینه اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نبود، گفت: ما آقای روحانی را 33 سال است که می شناسیم اما ایشان گزینه ما برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نبود ولی با خودمان قرار گذاشتیم که اگر ایشان یا هر کس دیگری رییس جمهور شود دولت را کمک کنیم که این کار را هم انجام داده ایم و برای کمک هایی که کرده ایم استدلال هایی هم داریم.
باهنر ادامه داد: در حال حاضر نیز باید برای رسیدن به کاندیدای مورد نظر خودمان ارزیابی هایی داشته باشیم و البته امیدواریم که آقای روحانی بتواند موضوع رکود را در جامعه حل کند اما اگر کس دیگری در میان گزینه هایی که برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده مطرح می شوند وجود داشته باشد که بتواند کشور را از رکود خارج کند از وی حمایت خواهیم کرد.
وی گفت: همه کاندیداها برای حمایت از سوی ما در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده مشروط هستند که باید عملکردشان مورد بررسی قرار گیرد و مدیریت و تعامل آنها با سایر قوا ارزیابی شود اما این ارزیابی ها قطعا صفر یا صدی نیست و هر کسی که وضعیت بهتری به نسبت سایرین در میان کاندیداها داشته باشد از وی حمایت خواهیم کرد.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به ترکیب فعلی مجلس دهم، اظهار کرد: مجلس فعلی در حال حاضر دارای سه فراکسیون امید، اصولگرایان، مستقلین و اعتدال‌گرایان است اما اصولگرایان سعی می‌کنند با اعتدالیون یک فراکسیون بزرگ در مجلس تشکیل دهند و البته این موضوع به آن معنا نیست که فراکسیون کوچکتری تحت فراکسیون اصولگرایان وجود نداشته باشد.
باهنر ادامه داد: فراکسیون‌های مجلس حزب نیستند و ارتباط مستقیمی با احزاب خارج از مجلس ندارند. من قبلاً هم گفته‌ام که احزاب می‌توانند در مجلس فراکسیونی داشته باشند اما فراکسیون‌ها نمی‌توانند حزبی تشکیل دهند و مجموعه خانه احزاب نیز متشکل از همان احزابی است که لزوماً فراکسیونی در مجلس ندارند. این مجموعه احزاب تحت سه گروه در خانه احزاب گرد هم آمده‌اند و تقریباً یک باشگاه احزاب را شکل داده‌اند که ما نیز با آن موافقیم.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با تأکید بر اینکه همه تلاشمان را باید بر این مبنا قرار دهیم که از هر جریان یک کاندیدا در انتخابات وجود داشته باشد، اظهار کرد: ما همه تلاشمان بر این است که در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم از هر جریان یک کاندیدا وجود داشته باشد اما مشکل کم کردن کاندیداها در غیبت احزاب فراگیر این است که ما باید با گفت‌وگو و تعامل با افراد آنها را ترغیب به کناره‌گیری از کاندیداتوری کنیم و چه بسا ممکن است کسی زیر بار نرود و کار خودش را انجام دهد و در انتخابات شرکت کند.
وی افزود: حتی مواردی را هم سراغ داشته‌ایم که چهره‌ای سیاسی وقتی از طرف اصولگرایان حمایتی ندیده است، به جرگه اصلاح‌طلبان پیوسته تا از طرف آنها حمایت شود و عکس این موضوع نیز صادق بوده است.
باهنر با اشاره به گلایه‌های محمدرضا عارف از پایبند نبودن عده‌ای از نمایندگان لیست امید در مجلس به فراکسیون امید، اظهار کرد: همانطور که آقای عارف هم گلایه کرده بودند برخی با لیست امید وارد مجلس شدند اما در انتخابات هیأت رئیسه رأی خودشان را دادند که این گلایه درست است و کاری هم نمی‌شود کرد.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به رأی علی لاریجانی برای ریاست مجلس در انتخابات هیأت رئیسه مجلس دهم، اظهار کرد: 175 رأی آقای لاریجانی برای ریاست مجلس خالص اصولگرایی نبود و حتی برخی مدعی بودند از لیست امید نیز کسانی به آقای لاریجانی رأی داده‌اند که البته من این موضوع را قبول ندارم و معتقدم آقای عارف و دوستانشان در بیرون و درون مجلس هرچه توان داشتند جمع کردند و 103 رأی را به خود اختصاص دادند و بیشتر از آن نیز واقعیت نداشت.
نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از نشست خبری خود با بیان اینکه مدیریت لاریجانی را برای مجلس عاقلانه و مدبرانه می‌داند، اظهار کرد: برخی از اصولگرایان رادیکال ممکن است نسبت به عملکرد آقای لاریجانی انتقاداتی داشته باشند و بگویند ایشان ما را در موضوع انتخاب نواب رئیس گمراه کرده است اما من خواسته‌ام از دوستانمان این است که توهم توطئه را در فراکسیون اصولگرایان از خودشان دور کنند و متوجه باشند که شاید آقای لاریجانی نواب دیگری را در ذهن خود در نظر داشته‌اند، هر چند که در حال حاضر نیز آقای مطهری و پزشکیان عملکرد خوبی داشته‌اند و آقای لاریجانی نیز با آنها همکاری داشته است اما شاید لاریجانی نتوانسته آنچه مدنظر خودش بوده است را در موضوع ترکیب هیأت رئیسه عملی کند.
باهنر با تأکید بر اینکه دولت یازدهم در قضیه برجام خوب عمل کرده است، اظهار کرد: بحث‌هایی درباره عملکرد دولت در بحث برجام پیش آمد که طبیعی بود اما لازم است بدانیم که رقبای ما نیز مکار و پرمدعا بودند. ایران با پنج کشور به مذاکره نشست و حالا قرار ما این بود که 10 امتیاز بگیریم و هیچ امتیازی هم ندهیم اما در حال حاضر ما 7 امتیاز گرفته‌ایم و 3 امتیاز هم از دست داده‌ایم اما در نهایت ضرر نکرده‌ایم بلکه می‌خواستیم سود بیشتری کنیم که مطلوب ما بود و به آن نرسیدیم.
وی افزود: من این سخن را که بعضی مطرح می‌کنند و می‌گویند برجام هیچ سودی نداشت را قبول ندارم، اینکه آمریکا همه تعهداتش در برجام را اجرایی نکرده است برای ما نیز در مقابل اهرم‌ها و ابزارهای فشاری وجود دارد و حتی اگر لازم باشد به شرایط پیش از برجام نیز باز می‌گردیم اما این بستگی به میزان بدعهدی آمریکایی‌ها در این زمینه دارد.
دبیرکل جبهه پیروان با اشاره به اینکه دولت در بحث مهار تورم نیز موفق بوده است، اظهار کرد: دولت توانست تورم را به خوبی مهار کند و حتی آمارهایی از تک‌رقمی شدن نرخ تورم مطرح شده است که حالا برخی می‌گویند این میزان 12 درصد است و تک‌رقمی نشده اما بر سر یکی، دو درصد که نباید اختلاف جدی ایجاد کرد.
وی در پایان افزود: دولت در بحث رکود نتوانسته است به خوبی این موضوع را مهار کند. مردم و خانواده‌ها از رکود رنج می‌برند که به هر حال امیدواریم دولت در چند جهش بتواند رکود را هم حل کند و یک قدم محسوس در این زمینه برای مردم بردارد اما در نهایت عملکرد دولت را مثبت ارزیابی می‌کنیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: