Thursday 16 May 2024| ۱۹: ۵۵ - پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
روحانی به استعداد های سرشار عشایر اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از بزرگان از همین جامعه عشایری برخواسته اند.
 رئیس جمهور خود را روستایی زاده دانست و گفت: در دوران کودکی و نوجوانی در روستا بوده ام و به دوران زندگی روستایی خود افتخار می کنم.

به گزارش آستان به نقل از مهر، دکتر حسن روحانی یکشنبه شب در دیدار با عشایر و روستاییان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برای تحصیل در حوزه های قم و مدتی نجف و دانشگاههای داخل و خارج بوده ام اما روستا جای دیگری است.

وی به دلاور مردیهای عشایر در طول تاریخ اشاره کرد و  افزود: در ادوار مختلف هروقت مشکلی برای عزت و کیان کشور بوجود می آمد، عشایر در صف مقدم و روستاییان در صحنه حاضر بودند و ایثار و فداکاری کرده اند.

روحانی به استعداد های سرشار عشایر اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از بزرگان از همین جامعه عشایری برخواسته اند.

وی عشایر و روستاییان را قشر تولیدگر عنوان کرد و گفت: بخش زیادی از بار اقتصاد مقاومتی بر دوش این قشر است.

رئیس جمهور حمایت از عشایر و روستاییان را در اولویت برنامه های دولت دانست و اظهار کرد: دولت برای تحقق خواسته های جامعه عشایری و روستایی تلاش خود را مضاعف خواهد کرد.

وی به برخی از اقدامات دولت در این زمینه از جمله طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: این دولت در زمینه سلامت به خصوص برای روستاییان و عشایر قدمهای خوبی برداشته است.

وی افزود: بیمه سلامت را برای سراسر کشور توسعه دادیم و ظرف یکسال 11میلیون نفر تحت پوشش این بیمه قرار دادیم.

روحانی تصریح کرد: طرح تحول سلامت تا نقطه مطلوب و برای همه کشور ادامه می یابد.

رییس جمهور توسعه راههای روستایی را از دیگر اقدامات دولت عنوان کرد و گفت: احداث، ترمیم و آسفالت راههای روستایی در کشور انجام شده و قیر مجانی بازهم بدین منظور ارائه می شود.

رییس جمهور همچنین بر توسعه آموزش در عشایر تاکید کرد و گفت: باید زمینه ادامه تحصیل فرزندان عشایر به خوبی مهیا شود.

روحانی همچنین از پرداخت وام کم بهره به روستاییان خبرداد و تصریح کرد: در این راستا سه صندوق ایجاد شده و تلاش می کنیم روستاییان و عشایر از وام ارزان قیمت بهره مند شوند.

وی آبرسانی برای روستاییان را از دیگر اقدامات اساسی دولت عنوان کرد و بیان داشت: حرکت های وسیعی را در سراسر کشور برای آبرسانی به روستاها آغاز کردیم.

وی افزود: در این چند ماهه اقدامات خوبی انجام شده و تاپایان سال ادامه می یابد تا روستاییان از آب شرب مناسب بهره مند شوند.

روحانی در زمینه گازرسانی به روستاها نیز گفت: قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده و تا پایان دولت یازدهم 95درصد جمعیت کشور تحت پوشش گاز قرار می گیرند.

وی توسعه ارتباطات و اینترنت در روستاها را از دیگر اقدامات مهم دولت عنوان کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: