Tuesday 14 May 2024| ۰۳: ۰۵ - سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
نماینده مردم تهران در گفت و گو با آستان:
البته همیشه قانون یک بال اجرای عدالت به شمار می رود و بال دیگر این مسئله فعالیت های فرهنگی است که باید تواما انجام شود تا مسیر عبور از قانون را تبیین کند و افراد جامعه چرایی قانون را درک کنند.
بازنگری قوانین و فعالیت های فرهنگی ،دو بال اجرای عدالت

یک نماینده مجلس با اشاره به لایحه تامین امنیت زنان گفت:لایحه تامین امنیت زنان به کاهش انواع خشونت ها به ویژه خشونت های خانگی کمک می کند.

سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران در گفت و گو با خبرنگار آستان افزود :برای کاهش خشونت نسبت به زنان اصلاح مسیرهای قانونی ضرورت دارد و رسیدگی به این طرح باید به طور جدی و موثر پیش برود.

نماینده مردم تهران با بیان این مطلب که باید برخی قوانین نسبت به خشونت به خصوص علیه زنان مورد بازنگری قرار گیرد،ادامه داد:با ایجاد لایحه تامین امنیت زنان نه تنها میزان خشونت ها کاهش می یابد بلکه مجازات ها نیز رنگ قانونی به خود گرفته و اعمال می شود تا بدین وسیله زنان در امنیت بیشتری باشند از سویی دیگر اعمال مجازات های قانونی می تواند یک عامل بازدارنده به حساب آید.

جلودارزاده بیان کرد:شاید در نگاه نخست و جزئی امنیت زنان به صورت قانونی موجب شود برخی مردان نسبت به حقوق قانونی همسران خود موضع گیری کنند اما به مرور زمان و در طولانی مدت موجب استحکام خانواده می شود.زیرا قانون در جامعه مستقر شده و بالاخره اثرپذیری خود را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه قانون یک بال اجرای عدالت است، تصریح کرد:البته همیشه قانون یک بال اجرای عدالت به شمار می رود و بال دیگر این مسئله فعالیت های فرهنگی است که باید تواما انجام شود تا مسیر عبور از قانون را تبیین کند و افراد جامعه چرایی قانون را درک کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد:زمانی که قانون در جامعه تبیین شود شاهد کاهش رفتارهای خلاف قانون هستیم و مردم کمتر برخلاف قوانین رفتار می کنند.از سوی دیگر علاوه بر تصویب قوانین جدید آموزش و فرهنگ سازی نیز کمک کننده خواهد بود.زیرا قانون و مجازات صرف به تنهایی در کاهش خشونت تاثیر بسزایی نخواهد داشت بلکه آموزش و فرهنگ سازی این مقوله را تکمیل تر می کند.

وی در ادامه گفت:خشونت هایی که زنان جامعه را تهدید می کند در انواع و مدل های مختلف است.خشونت های کلامی،فیزیکی و روانی از جمله خشونت های آزاردهنده به شمار می رود که باید همه نوع راه پیشگیری و مقابله ای برای آنها در نظر گرفته شود.از این رو باید نسبت به خشونت علیه زنان جامع برخورد شود و عوامل پیش آورنده نیز مورد بررسی جدی کارشناسان قرار گیرد .

منبع:آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین