Friday 26 April 2024| ۱۷: ۰۷ - جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد؛
سران ارتش نیجریه و فعالان فرهنگی تونس برای جایگاه امام خمینی(س) ارزش و احترام خاصی قائل هستند و امام را به عنوان فرمانده کل قوا در زمان جنگ می شناسند.
ادای احترام مسئولین سران ارتش نیجریه به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران

جمعي از فرماندهان ارتش نیجریه و فعالان فرهنگی تونس صبح امروز( پنج شنبه) با نثار تاج گل در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به مقام والاي امام خمینی(س) ادای احترام کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان،مسئولین سران ارتش نیجریه و فعالان فرهنگی تونس که به مناسبت هفته دفاع مقدس برای بازدید از مناطق جنگی غرب کشور برای شرکت در راهیان نور بین الملل به ایران دعوت شده بودند کار خود را با نثار تاج گل به حرم مطهر فرمانده کل قوا در زمان دفاع مقدس آغاز کردند.

محمود دامغانی مسئول گروه راهیان نور بین الملل در گفت و گو با خبرنگار آستان گفت:سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه هایی را برای بازدید از مناطق جنگی غرب کشور برای یادآوری فداکاری هشت سال رزمندگان اسلام در مقابل رژیم بعث عراق و کشورهای دیگر تعیین کرده است.

وی ادامه داد:از این رو طبق این برنامه ریزی از کشورهای مختلف افراد تاثیرگذار در بین ملت آن کشور را برای بازدید از مناطق جنگی جنوب و غرب به کشور دعوت شدند.این افرا از قاره آسیا،اروپا و آمریکا به ایران آمدند که امروز از قاره آفریقا ،جمعي از فرماندهان ارتش نیجریه و فعالان فرهنگی تونس قبل از آغاز سفر به مناطق جنگی برای ادای احترام در حرم مطهر امام خمینی(ع) حضور پیدا کردند.

دامغانی تصریح کرد: سران ارتش نیجریه و فعالان فرهنگی تونس برای جایگاه امام خمینی(س) ارزش و احترام خاصی قائل هستند و امام را به عنوان فرمانده کل قوا در زمان جنگ می شناسند.بنابراین برگزاری یادمان دفاع مقدس باعث می شود تا فداکاری های ملت ایران و مظلومیت رزمنده ها و امام خمینی(س)  وحقانیت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی به دنیا معرفی شود.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه تونس نخستین کشوری است که بیداری اسلامی یا بهار عربی را پایه گذاری کرد ارتباط با فعالان فرهنگی این کشورها نیز نه تنها باعث گسترش تعاملات می شود بلکه اهداف و آرمان های امام راحل را نیز به دنیا معرفی می کند.

منبع:آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: