Saturday 27 April 2024| ۰۵: ۰۵ - شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
استاد حوزه علمیه قم:
از مشترکات بارز قیام سید الشهدا(ع) و امام راحل در حقیقت اصلاح امور امت و امر به معروف و نهی از منکر بود.
استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: امام راحل و سیدالشهداء هر دو به دنبال براندازی حکومت فاسدان بودند و انگیزه هر دو قیام الهی بود.

به گزارش آستان به نقل از مهر حجت‌الاسلام علی نظری منفرد غروب جمعه در اجتماع عزاداران حسینی(ع) در میدان روح الله قم در سخنانی اظهار داشت: نقاط اشتراک بسیاری بین قیام امام حسین(ع) و نهضت امام راحل وجود دارد.

وی بیان داشت: حضور عزادارن و هیأت‌های مذهبی و تجمع آن‌ها در میدان روح الله نشان دهنده علاقمندی مردم به انقلاب و امام راحل و همچنین قیام و حماسه حسینی(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: از مشترکات بارز قیام سید الشهدا(ع) و امام راحل در حقیقت اصلاح امور امت و امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی داشتن روحیه سازش ناپذیری را از دیگر مشترکات قیام حسینی و انقلاب برشمرد و افزود: امام حسین(ع) از همان ابتدای امر فرمودند که ما با شخصی همچون یزید بیعت نمی‌کنم و و امام راحل نیز هیچ گاه در برابر طاغوت عقب نشینی نکردند.

حجت الاسلام نظری منفرد، با بیان اینکه ذلت ناپذیری از دیگر شعارهای حماسه حسینی(ع) بوده است، افزود: امام راحل نیز همواره به دنبال عزت مردم ایران و دنیای اسلام بودند.

وی با بیان اینکه امام راحل در داستان کاپیتولاسیون در برابر آمریکایی‌ها ایستادند و تن به ذلت ندادند، افزود: «هیهات من ذله» از شعارهای مهم نهضت حسینی بود که این شعار در انقلاب اسلامی ایران نیز ساری و جاری بود و سبب عزتمندی ملت ایران شد و ما باید شعارهای اصیل اسلامی را حفظ کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در قیام حسینی و نهضت امام خمینی انسان‌های شایسته حضور داشتند و این قیام‌ها را یاری کردند، افزود: گرچه تعداد این یاران در هر دو اندک بوده است اما آن‌ها افرادی شایسته و ولایتمدار بودند.

وی اضافه کرد: دیروز مردم در حمایت و پشتیبانی از امام راحل در صحنه حاضر بودند و امروز نیز همچنان از رهبر معظم انقلاب حمایت می‌کنند و ما تا وقتی پشتیبان ولایت فقیه باشیم انقلاب اسلامی ما بیمه خواهد بود.

حجت الاسلام نظری منفرد ادامه داد: امام حسین(ع) با شجاعت هرچه تمام در برابر حکومت غاصبان زمان ایستاد و در نهضت امام راحل نیز شاهد بودیم که ایشان در برابر شاه و تهدیدات وی ایستادگی کردند و از پای ننشستند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: امام راحل و سیدالشهدا(ع) هر دو به دنبال براندازی حکومت فاسدان بودند و انگیزه هر دو قیام الهی بود و امام راحل همیشه مطرح می‌کردند که ما به دنبال انجام وظیفه هستیم و امام راحل همانگونه که امام حسین(ع) قیام عاشورا را مدیریت کردند انقلاب اسلام را رهبری و هدایت کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: