Sunday 19 May 2024| ۱۴: ۱۸ - يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
موسس جمعیت طلوع بی نشان ها در حرم مطهر گفت:
امام خمینی(س) جمله معروفی دارند و می فرمایند:"نجات یک معتاد نجات یک جامعه است."ما نیز با همین کلمات و جملات امام راحل بیعت می کنیم.
امام خمینی (س) به ایستادگی و حمایت انسان ها از یکدیگر تاکید داشت

موسس جمعیت طلوع بی نشان ها در تجدید بیعت با آرمان های امام راحل و دیدار با آیت الله سید حسن خمینی گفت:آمده ایم در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلام ایران در کنار بارگاه ملکوتی ایشان با خود عهد ببندیم که قضاوت نکنیم.

اکبر رجبی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان افزود:ما گروهی از انسان هایی هستیم که بابت قضاوت انسان های دیگر در جامعه در این نقطه قرار گرفتیم و دچار آسیب های اجتماعی شده ایم.

وی در ادامه گفت:طبق فرمایشات آیت الله سید حسن خمینی،آسیب های اجتماعی،بیماری جامعه به شمار می رود که در گوشه ای از ذهن ما وجود دارد و قسمتی از شهرمان را تاریک کرده است.

رجبی تصریح کرد:زنان،کودکان و مردانی که در خیابان های این شهر زندگی می کنند و می خوابند همان قسمت از سیاهی های ذهن انسان های دیگر هستند که آنها را طرد کرده و نمی پذیریم.

موسس جمعیت طلوع بی نشان ها که یک تشکل مردم نهاد است و به حمایت و بهبود زنان و مردان معتاد و کارتن خواب می پردازد و آنها را با زندگی دوباره پیوند می زند،گفت:وقتی مهربان نباشیم و مهربانی شامل حال مان نشود طرد می شویم و امروز اتفاق زیبایی رخ داد در حرم مطهر امام راحل گرد هم آمدیم و خوشحالیم که در این بارگاه ملکوتی مورد توجه قرار گرفتیم .اگر اجتماع قرار است از این سیاهی ها پاک شود هر فردی باید همت کند و از خود شروع کند.همان طور که آیت الله سید حسن خمینی اشاره کرد:"باید از خودمان شروع کنیم."وقتی می خواهیم در جامعه تغییراتی را ایجاد کنیم باید از خود آغاز کرده و قطعا اجتماع نیز با تغییر انسان ها تغییر خواهد کرد.

رجبی در ادامه با اشاره به فرمایشات امام راحل بیان کرد:امام خمینی(س) جمله معروفی دارند و می فرمایند:"نجات یک معتاد نجات یک جامعه است."ما نیز با همین کلمات و جملات امام راحل بیعت می کنیم.تمام حرف حضرت امام خمینی (س) این بوده که پای یکدیگر بایستیم .معتادان دردشان بی مهری است و باید به آنها کمک کنیم .

وی در پایان در خصوص شال زرد که نشانه اصلی این موسسه است گفت:رنگ  زرد نشان دهنده دگرخواهی است. زرد یادآور نور و خورشید است  و ما را یاد طلوع خورشید می اندازد. NGO  ما نیز به نام طلوع بی نام و نشان ها است قرار است کسانی که بی نشان گوشه ای از این شهر و اجتماع رها شده اند نیز طلوع کنند وبه زندگی دوباره بازگردند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی آستان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین