Wednesday 01 May 2024| ۰۴: ۲۳ - چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
تاکید امام خمینی(س) بر اتحاد جهان اسلام برای آزادسازی فلسطین

به گزارش آستان، اینکه برخی حاکمان عرب توجهی به فلسطین ندارند و تنها در حد حرف از آن سخن می‌گوید سبب گستاخی صهیونیست‌ها شده است و گرنه اگر جهان اسلام متحد در برابر غده سرطانی عمل می‌کرد، تحولات به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

امام خمینی (س) همواره بازگشت به اسلام و متحد شدن را شرط نجات فلسطین و جلوگیری از امیال توسعه طلبانه صهیونیزم دانسته است و با تأکید بر اینکه مسأله اصلی اسرائیل نابود کردن اسلام است، خواستار کنار گذاشتن هرگونه اختلاف و از آن جمله اختلافات مذهبی بود.

امام خمینی (س) حکمفرمایی عده‌ای اندک از صهیونیست‌ها را بر بیش از یک میلیارد مسلمان جهان ننگ و عار می‌دانست و می‌گفت: «چرا باید یک کشورهایی که دارای همه چیز هستند و دارای همه جور قدرت هستند، اسرائیل با آن عدۀ کم بیاید و به آنها این‌طور حکمفرمایی کند؟ چرا باید این‌طور باشد؟ جز این است که ملت‌ها از هم جدا، و از دولتها جدا و دولتها از هم جدا، و یک میلیارد جمعیت مسلمین با همۀ تجهیزاتی که دارند نشسته‌اند و اسرائیل آن جنایات را به لبنان می‌کند و به فلسطین می کند».

این سخن معروف امام خمینی رهبر بزرگ انقلاب اسلامی است که اگر همه مسلمین جمع شوند و هر کدام یک سطل آب بریزند، اسرائیل را آب می‌برد

امام راحل می‌فرمود: «برای من یک مطلب به شکل معماست و آن این است که همۀ دوَل اسلامیّ و ملت‌های اسلام می‌دانند که این درد چیست، می‌دانند که دستهای اجانب در بین است که اینها را متفرق از هم بکند، می‌بینند که با این تفرقه‌ها ضعف و نابودی نصیب آنها می‌شود، می‌بینند که یک دولت پوشالی اسرائیل در مقابل مسلمین ایستاده که اگر مسلمین مجتمع بودند، هرکدام یک سطل آب به اسرائیل می‌ریختند او را سیل می‌برد مع ذلک در مقابل او زبون هستند».
منبع: آستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
عناوین برگزیده
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین